بازداشت معترضان متهم به ایجاد اخلال در فرودگاه‌های آلمان

اقتصاد ایران: ۸ نفر از فعالان اقلیمی که روز گذشته در چندین اقدام اعتراضی اختلالاتی را در حمل و نقل هوایی در برخی فرودگاه های آلمان ایجاد کردند توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری تسنیم به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، اقدامات معترضان فعالان اقلیم موسوم به نسل آخر روز گذشته منجر به لغو پروازها در فرودگاه های آلمان شده است. به گفته این سازمان، فعالان اقلیم هر کدام وارد فرودگاه‌های برلین-براندنبورگ، اشتوتگارت، نورنبرگ و کلن/بن شدند. سپس عملیات پرواز در کلن/بن و نورنبرگ به طور موقت قطع شد. لغو و تاخیرهایی هم در برخی دیگر از فرودگاه‌ها گزارش شد.

یک سخنگو اعلام کرد که در کلن/بن، عملیات برای حدود یک ساعت متوقف شد و 16 پرواز لغو شد. به گفته سخنگوی فرودگاه عملیات پرواز در نورنبرگ هم در سایه این اعتراضات حدود یک ساعت و 15 دقیقه قطع شد. به گفته سخنگوی این فرودگاه یک پرواز و پرواز برگشت لغو شد، شش پرواز با تأخیر مواجه شد و پروازی که به پراگ تغییر مسیر داده بود دیر به نورنبرگ رسید.

پلیس آلمان اعلام کرد که هشت فعال از گروه اقلیم بازداشت شدند. این فعالان بین ساعت 5:10 تا 5:45 صبح از طریق حصارها به فرودگاه‌ها دسترسی پیدا کرده بودند و سپس خود را به منطقه چسبانده بودند.

این گروه خواستار حفاظت از آب و هوا، از جمله کنار گذاشتن کامل زغال سنگ، نفت و گاز است. آنها خواستار انعقاد یک معاهده بین المللی در این زمینه هستند. از ابتدای سال 2022، این گروه محاصره‌های جاده ای را سازماندهی کرده است که شرکت کنندگان در آن خود را به معابر مختلف می چسباندند. در این بین این سازمان اعلام کرده بود که استراتژی خود را تغییر خواهد داد و در آینده از چسبیدن خودداری خواهد کرد. فعالان اقلیم اخیراً چندین بار در فرودگاه‌ها از جمله در بزرگترین فرودگاه آلمان در فرانکفورت در پایان ژوئیه دست به اقدامات اعتراضی زده و اختلالاتی را ایجاد کردند.

دولت فدرال آلمان می‌خواهد با اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده، محافظان به زعم خود رادیکال آب و هوا و دیگر اختلال گران را از اقدامات خطرناک در فرودگاه‌ها باز دارد. هسته اصلی ایجاد یک مقررات جدید است که "دخالت عمدی و غیرمجاز" را از جمله در آسفالت و باند فرودگاه جرم انگاری می‌کند - در صورتی که این امر ایمنی هوانوردی غیرنظامی را مختل کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان به شدت این اقدامات را محکوم کرد و همچنین فرودگاه‌ها را مسئول به وجود آمدن این شرایط دانست. فایزر در ایکس نوشت: این اقدامات جنایتکارانه خطرناک و احمقانه هستند. ما احکام شدید زندان را پیشنهاد کرده‌ایم و ما فرودگاه‌ها را موظف می‌کنیم تا تاسیسات خود را بسیار ایمن‌تر کنند.

دوت فدرال آلمان چندی پیش به منظور مقابله با اعتراضات فعالان آب و هوایی در فرودگاه‌های آلمان تشدید تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار داد.

کابینه دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است که قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند تا از انجام اقدامات خطرناک در فرودگاه‌ها توسط فعالان به توصیف خود افراطی آب و هوا و سایر اغتشاشگران جلوگیری شود.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است: هرکسی که به اموال فرودگاه حمله کند، خود را به باند فرودگاه بچسباند و حمل و نقل هوایی را به شدت مختل کند، نه تنها جان خود را به خطر می‌اندازد بلکه چنین حوادثی برای بسیاری از اطرافیان نیز خطرناک است.

دادستان‌ها در آلمان همچنین در حال تحقیق از برخی فعالان به زعم دولت افراطی به دلیل تشکیل یک سازمان جنایی هستند. قضات در مونیخ اعلام کردند که اجازه شنود تلفن آن ها هم داده شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ