بی تفاوتی و سکوت در برابر بی حجابی در جامعه جایز نیست

اقتصاد ایران: اهواز - امام جمعه اهواز گفت: حجاب مسئله اجتماعی است و سکوت و بی تفاوتی در برابر مشاهده بی حجابی در جامعه جایز نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با گرامیداشت بیست و ششم مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹، گفت: امسال نیز همانند سال‌های قبل شاهد حرکت خودجوش مردم از اقصی نقاط ایران و جهان برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی هستیم، حرکتی که در هیچ جای دنیا شبیه به آن وجود ندارد و باید قدردان مردم و خادمان برای پشتیبانی و فراهم سازی زیرساخت‌های این راهپیمایی بزرگ باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حجاب، افزود: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی بسیار مهم است و امروز یکی از مهم‌ترین آنها حجاب است، همه ما باید آگاه باشیم و به موقع و بجا در مقابل بی حجابی در جامعه تذکر بدهیم، خیلی تکان دهنده است که بی حجابی را ببینم و بی تفاوت باشیم، البته این موضوع برای خیلی‌ها قابل تأمل نیست، سرافکندگی‌است که بی حجابی در استان خوزستان و اهواز مشاهده و سکوت کنیم، بلکه باید هر ناهنجاری که در جامعه مشاهده می‌کنیم تذکر بدهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: حجاب مسئله شخصی نیست، بلکه مسئله اجتماعی است و باید بی تفاوتی را کنار بگذاریم، بیشتر مردم استان خوزستان حجابشان خوب است، اما این تعداد اندک بی حجاب هم برای ما زیاد است و باید این مسئله رفع شود.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ نماز در جامعه و راهپیمایی اربعین حسینی تاکید و اضافه کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن اسلام و نماز بود، بنابراین باید به موضوع نماز اهمیت ویژه‌ای داده شود، راهپیمایی اربعین نیز فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه نماز و ترویج عبادت و بندگی خداست و همه مواکب باید در برپایی نماز اول وقت شرایط فراهم کنند، همه ما باید در مسیر نمازی که ابا عبدالله الحسین (ع) جانش را نثار کرد، باشیم و به نماز سبک نگاه نکنیم و آن را در اول وقت بخوانیم.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه به مظلومیت مردم غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: ۱۰ ماه است که ۴۰ هزار مسلمان تکه تکه شدند، اما مجامع بین المللی سکوت کرده‌اند، به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) اگر هر مسلمان یک سطل آب می‌ریخت، اسرائیلی وجود نداشت، اما چرا بسیاری از ملت‌ها بی تفاوت هستند؟ باید همه برای آزادی مردم فلسطین به پا خیزند و متحد شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ