رای اعتماد مجلس به وزرا بر اساس نقشه راه ترسیمی رهبر انقلاب باشد

اقتصاد ایران: ساوه -امام جمعه ساوه گفت: رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بر اساس چهارچوب و نقشه راه ترسیم شده رهبرحکیم انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه، اظهار کرد: مسعود پزشکیان فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.


امام جمعه ساوه افزود: با توجه به ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد پزشکیان تلاش کرده به توصیفِ «دولت وفاق» نزدیک شود، اگر چه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد اما در مجموع می‌توان این حرکت رئیس جمهور را در توجه به جریان‌های سیاسی تحسین کرد.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: مجلس نیز مسؤول است به وظیفه قانونی خود عمل کند و شاخص‌ها و سنجه‌های قانونی را در چهارچوب نقشه راه اعلامی رهبرحکیم انقلاب اسلامی با افراد معرفی‌شده تطبیق داده و به برداشت منصفانه، واقع‌بینانه و البته صریح و روشن خود عمل کند.

وی تاکید کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، همگان باید برای موفقیت دولت چهاردهم تلاش کنند و افرادی که در رأس امور قرار می‌گیرند باید به نظام و مبانی نظام معتقد باشند و از فتنه و سران فتنه فاصله داشته باشند.

امام جمعه ساوه افزود: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد.

امام جمعه ساوه با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نماد فاخری از ایمان، خود باوری، تکلیف مداری و مدیریت جهادی که در پرتو علم و درایت و عزم و اراده مستحکم مدیران، هوش و ابتکار و عمل دانشمندان، متخصصان و دلباختگان مؤمن و متعهد به ولایت در پرتو هدایت هوشمندانه امام و رهبری و پشتیبانی ملتی عظیم به مهمترین ابزار در حصول به بازدارندگی مؤثر و حراست از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی تبدیل شده است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: یکی از کارکردهای مسجد در صدر اسلام ارائه آموزش‌های لازم به مسلمانان بود و باید اذعان کرد مسجد تنها مرکز پرستش نبود بلکه تمام معارف و احکام اسلامی، اعم از آموزش و پرورش در آنجا مورد توجه ویژه بود.

وی به سالروز ۲۸ مرداد سالروز آزادگان و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اشاره کرد و گفت: این کودتای ننگین و سیاه، شیرینی نهضت ملی شدن نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد و غرور و تکبر مصدق، استبدادگری، مماشات با عوامل نفوذ بیگانه، بروز اختلافات، اعتماد به آمریکا، غفلت از مبانی دینی و طرد نیروهای اسلامی از موجبات اصلی کودتای آمریکا و انگلیس در ۲۸ مرداد بود و باعث شد مجدد خاندان شاه با قدرت به اریکه قدرت بنشیند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: روحانیون و علمای بزرگ دلسوز انقلاب و نظام هستند از این رو انتظار است چنانچه این قشر در خصوص مواردی موضع گیری می‌کنند مسئوولان پذیرای نصایای این علمای بزرگ باشند تا خدای ناکرده خدشه‌ای به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی وارد نشود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ