روزهای پرخروش مرزهای خوزستان/ تردد زائران درآستانه یک میلیونی شدن

اقتصاد ایران: اهواز - با افزایش تعداد زائران ورودی به مرزهای خوزستان در آستانه رسیدن به روز اربعین حسینی به زودی، آمار ترددها عدد یک میلیون زائر را رد می‌کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با وجود گرمای شدید این روزهای استان خوزستان ولی تردد زائران اربعین حسینی و حرکت آنان به سمت عراق اصلاً کمتر نشده و به نظر می‌رسد حضور زائران نسبت به سال‌های قبل بیشتر هم شده است.

مشاهدات میدانی خبرنگاران خبرگزاری مهر نشان می‌دهد؛ زائران با شور وصف ناپذیری به مرزهای شلمچه و چذابه حرکت می‌کنند تا خود را به سیل عظیم زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا برسانند.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا بیست و پنجم مردادماه ۱۴۰۳، تردد ۶۴۶ هزار و ۸۱۴ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در بازه زمانی مذکور ۱۱۶ هزار و ۲۷۵ زائر ایرانی وارد شده اند که ۲۵ هزار و ۵۸۵ نفر از مرز چذابه و ۹۰ هزار و ۶۹۰ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج ۴۸۲ هزار و ۷۳۲ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۴۴۴ نفر از مرز شلمچه و ۸۶ هزار و ۲۸۸ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۲۸ هزار و ۷۵۶ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۲۲ هزار و ۴۶۹ زائر از شلمچه و ۶ هزار و ۲۸۷ نفر از چذابه تردد داشته اند. همچنین ۱۹ هزار و ۵۱ زائر خارجی وارد شده اند که ۱۵ هزار و ۲۵۲ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۳ هزار و ۷۹۹ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

استقرار تجهیزات اورژانسی

همچنین دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس از مراکز سراسر کشور در مرز شلمچه مستقر شدند.

افشین دریانبرد اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، تعداد ۱۴ عدد کانکس پایگاه موقت فوریت‌های پزشکی و ۶ اتاق سرد برای مقابله با گرمازدگی زائران در مسیر شلمچه مستقر شد.

وی افزود: از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه منطقه صفر مرزی با فاصله در هر چند کیلومتر یک آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس مستقر شده است و ۱۴ پایگاه موقت اورژانس به صورت کانکس با تجهیزات کامل به صورت ۲۴ ساعته برای خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) مستقر هستند.

دریانبرد ادامه داد: تاکنون ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه EOC سیار، هشت دستگاه موتورلانس با هماهنگی سازمان اورژانس کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نقطه مرزی شلمچه حاضر شدند و در این ایام به زائران سید و سالار شهیدان در حال ارائه خدمات رسانی هستند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان از درمان سرپایی، بستری موقت و امکان اعزام به بیمارستان‌ها به عنوان خدمات قابل ارائه اورژانس به زائران مستقر در مرز شلمچه خبر داد.

استقرار بیمارستان صحرایی در چذابه

بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی با استقرار در مرز چذابه، انواع خدمات درمانی را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از پایانه مرزی چذابه و خدمات درمانی بیمارستان صحرایی شهدای جنوب غرب ارتش و خدمت‌رسانی تیپ ۳۹۲ به زائران اربعین حسینی، بازدید کرد.

امیر سرتیپ یوسف قربانی به همراه امیر حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نزاجا در این بازدید روند خدمات‌رسانی کادر بیمارستان صحرایی ارتش به زائران اربعین را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرتیپ یوسف قربانی در این بازدید ضمن خداقوت به دلیرمردان ارتش برای ارائه خدمات شایسته به زائران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح با تمام توان برای خدمت به زائران اربعین حسینی پای کار است.

تداوم اقدامات راهسازی در مرزهای اربعین

در عین حال معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۰ پروژه راهسازی در محور طریق الحسین (ع) در حال اجرا است و برخی از آنها تا پیش از اربعین به بهره برداری می رسند.

رحمان بهرامی در گفت و گویی رسانه‌ای در خصوص اقدامات انجام شده در محور طریق الحسین (ع) (اهواز – چذابه) در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی و آسفالت پل سابله تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: محور اهواز به سوسنگرد به چذابه یکی از محورهای مهم و استراتژیک استان است که در بحث ترانزیت کالا و مسافر از طریق پایانه چذابه به کشور عراق و به ویژه تردد کاروان راهیان نور و اربعین حسینی از ویژگی خاصی برخوردار است.

روزهای پرخروش مرزهای خوزستان/ تردد زائران درآستانه یک میلیونی شدن

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: طول این محور ۱۱۴ کیلومتر است که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

بهرامی اضافه کرد: در این محور چهار پل داریم که امروز پل سابله تکمیل شده است، پل حمیدیه نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حمل و نصب تیرها در محل پروژه هستیم؛ بنابراین تلاش می‌شود تا بیست و پنجم مرداد با نصب تیرها زیر بار ترافیک برود و به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: پل سوسنگرد نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین حسینی سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد، عملیات حفاری پل بستان نیز به تازگی آغاز شده است و تا اربعین حسینی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

روزهای پرخروش مرزهای خوزستان/ تردد زائران درآستانه یک میلیونی شدن

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۱۰ پروژه فعال در این محور دارد که بیشتر پروژه‌ها در محدوده بستان به چذابه هستند و برنامه‌ریزی شده است که این پروژه‌ها تا بیست و پنجم مرداد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و مرز چذابه در خوزستان پس از مرز مهران و شلمچه سومین پایانه‌ها پرتردد زائران اربعین حسینی است.

در تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ