اپ‌استور اپل در اتحادیه اروپا به‌زودی آدرس و شماره‌تماس توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد

اقتصاد ایران: توسعه‌دهندگان در اتحادیه‌ی اروپا باید آدرس و شماره تلفن خود را ثبت کنند تا در اپ‌استور به کاربران نمایش داده شود.

اپل درمورد تغییر بحث‌برانگیز دیگری که در اپ‌استور برای اتحادیه اروپا درنظر گرفته شده است به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن هشدار داد. از ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳)، توسعه‌دهندگانی که در این ناحیه به‌عنوان Trader شناخته می‌شوند، باید آدرس و شماره تلفن خود را ارائه دهند و اطلاعات مذکور اکنون در اپ‌استور اتحادیه‌ی اروپا برای همه نمایش داده خواهد شد.

تغییر اخیر در اپ‌استور برای توسعه‌دهندگانی که در اتحادیه‌ی اروپا زندگی می‌کنند به‌‌تصمیم اپل اعمال نشده است و درواقع الزامی ازطرف قانون خدمات دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DSA) است. DSA شرکت‌هایی مانند اپل را ملزم می‌کند اطلاعات تماس هر توسعه‌دهنده‌ای که اپلیکیشن توزیع می‌کند را تأیید کند و به کاربران نمایش دهد.

به گفته‌ی اپل، طبق قوانین اتحادیه‌ی اروپا زمانی توسعه‌دهنده به‌عنوان Trader درنظر گرفته می‌شود که به واسطه‌ی اپلیکیشن خود درآمد کسب کند. این مورد شامل درآمد مستقیم از فروش در اپ‌استور و همچنین خریدهای درون‌برنامه‌ای یا تبلیغات می‌شود. به‌بیان دیگر، فقط کسانی که برنامه‌های رایگان بدون تبلیغات توزیع می‌کنند، نیازی به ارائه‌ی چنین اطلاعاتی ندارند.

طبق درخواست DSA، توسعه‌دهندگانی که به‌طور شخصی کار می‌کنند نیز باید آدرس یا صندوق پستی، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را برای انتشار در اپ‌استور اتحادیه‌ی اروپا ارائه دهند. برای سازمان‌ها، فقط شماره تلفن و آدرس ایمیل الزامی است. کاربران این اطلاعات را درست زیر توضیحات هر اپلیکیشن در اپ‌استور مشاهده خواهند کرد.

مقالات مرتبط:
  • هوش مصنوعی اپل احتمالاً در اتحادیه اروپا هم منتشر می‌شود؛ البته فقط با مک
  • اپل قوانین لینک‌دهی خارجی اپ استور را در اروپا اصلاح کرد

جای تعجب نیست که بسیاری از توسعه‌دهندگان از تغییر اخیر اپ‌استور در اتحادیه‌ی اروپا راضی نیستند. بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک برای کار خود شماره تلفن یا آدرس خاصی ندارند و مجبور خواهند شد اطلاعات شخصی‌ ارائه کنند و ازطرفی اپل نمی‌تواند دراین‌مورد کار زیادی انجام دهد.

از ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۵ مهر ۱۴۰۳)، هر توسعه‌دهنده‌ای برای ثبت اپلیکیشن جدید یا به‌روزرسانی اپ‌های خود در اپ‌استور، باید اطلاعات تماس و آدرس خود را ارائه دهد. توسعه‌دهندگانی که تا ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۵ (۲۹ بهمن ۱۴۰۳) این اطلاعات را به اپل ارائه ندهند، اپلیکیشن آن‌ها از اپ‌استور در اتحادیه‌ی اروپا حذف خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ