آلمان ۶۰۰ موشک پاتریوت از آمریکا می‌خرد

اقتصاد ایران: دولت آمریکا فروش حدود ۶۰۰ موشک و سایر تجهیزات سامانه‌های پدافند هوایی "پاتریوت" به آلمان به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار را تائید کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، دولت آمریکا فروش حداکثر 600 موشک و سایر تجهیزات سامانه‌های پدافند هوایی "پاتریوت" به آلمان را تائید کرده است. پنتاگون گفت: ارزش این تسلیحات ضد هوایی حدود 5 میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده پیمانکار اصلی این قرارداد شرکت دفاعی آمریکا لاکهید مارتین است. هنوز مشخص نیست که موشک‌ها چه زمانی به آلمان خواهند رسید. معاملات تسلیحاتی از این نوع معمولا چندین سال طول می‌کشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده فروش موشک های PAC-3 MSE "Patriot به آلمان توسط وزارت امور خارجه آمریکا تائید شده است. این نهاد مسئول، اکنون به طور رسمی به کنگره آمریکا اطلاع داده است تا این قرارداد تسلیحاتی را تائید کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این توافق توانایی آلمان برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده و افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح این کشور را بهبود می‌بخشد. این امرهمچنین از آلمان با هدف "بهبود دفاع ملی و سرزمینی و همچنین قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده و ناتو" حمایت خواهد کرد.

منابع امنیتی ماه گذشته اعلام کردند که برنامه‌های دفاعی جدید ناتو از آلمان می‌خواهد که دفاع هوایی خود را چهار برابر کند تا از زیرساخت‌ها و نیروهای مسلح در صورت تنش‌های جدی یا جنگ محافظت کند.

سامانه "پاتریوت" یکی از مدرن ترین سامانه‌های ضد هوایی جهان است. این سامانه می‌تواند برای مبارزه با هواپیماهای دشمن، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز استفاده شود. آلمان و سایر کشورها اخیراً تعدادی از این سیستم ها را به اوکراین تحویل داده اند. آنها قصد دارند همچنان به این کشور کمک کنند تا از خود در برابر حملات هوایی روسیه محافظت کند.

در ابتدای سال جای میلادی برخی از اعضای ناتو سفارش ساخت تا 1000 سامانه پاتریوت را اعلام کردند. این سفارش ها علاوه بر آلمان شامل هلند، رومانی و اسپانیا نیز بودند. می توان فرض کرد که برلین می خواهد از این سفارش برای افزایش سهام خود و ارسال بیشتر به اوکراین استفاده کند.

آمریکا و آلمان اخیرا همچنین اخیرا  در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال 2026 آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است : "استقرار دوره‌ای تسلیحات" از سوی آمریکا به منظور آماده سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت‌هایی است که شامل موشک‌های SM-6، موشک‌های کروز تاماهاوک و سلاح های مافوق صوت می‌شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند

بر اساس معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد که توسط میخائیل گورباچف از اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سال 1987 امضا شد، استقرار موشک‌های زمینی با برد بیش از 500 کیلومتر تا سال 2019 ممنوع بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ