کمبود اقامتگاه در قطب گردشگری زمستان/ زیرساخت‌های بوشهر تقویت شود

اقتصاد ایران: بوشهر- استان بوشهر به عنوان قطب گردشگری کشور در فصل‌های پائیز و زمستان و حتی اوایل بهار محسوب می‌شود که باید زیرساخت‌های اقامتی استان تقویت شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر در نیمه دوم سال دارای آب و هوایی مطلوب و مطبوع است و همین وضعیت آب و هوایی و البته برخورداری از چشم‌اندازهای زیبای آن باعث می‌شود که گردشگران زیادی به این استان بیایند.

پاییز و زمستان در استان بوشهر حال و هوای بسیار خوبی دارد و برای اهالی دیگر استان‌ها یک هوای بهاری محسوب می‌شود که همواره در این فصل افراد زیادی به صورت شخصی و یا در قالب تور به استان بوشهر سفر می‌کنند.

برخورداری از سواحل زیبا و بکر یکی از مهمترین جااذبه‌های گردشگری در استان بوشهر محسوب می‌شود که از شمال تا جنوب استان بوشهر شهرها و روستاهای ساحلی میزبان خیل عظیم گردشگران هستند.

در ایام تعطیلات نوروز یعنی اواخر اسفند تا نیمه فروردین ماه هر سال جمعیتی بالغ بر پنچ برابر جمعیت استان بوشهر به این استان سفر می‌کنند و چند روزی را در این استان سپری می‌کنند.

یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی گردشگری استان بوشهر کمبود مراکز اقامتی است که از گذشته تاکنون وجود داشته و همچنان هم این مشکل یکی از مهمترین نواقص در حوزه گردشگری استان بوشهر است.

کمبود اقامتگاه در قطب گردشگری زمستان/ زیرساخت‌های بوشهر تقویت شود

در سال‌های اخیر اقداماتی برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری در استان بوشهر صورت گرفته است ولی جوابگوی جمعیت بالای گردشگران نیست و بخش عمده این مراکز در نیمه دوم سال پر هستند.

می‌طلبد که مسؤولان با تلاش ویژه و حمایت‌های مناسب با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی زمینه را برای توسعه مراکز اقامتی به ویژه هتل‌های با کیفیت در استان فراهم کنند.

استان بوشهر از داشتن هتل‌های باکیفیت بالا محروم است و با توسعه چنین مراکزی در استان می‌توان زمینه افزایش چند برابری توریست‌های خارجی در استان را ایجاد کرد.

زیرساخت‌های اقامتی بوشهر ضعیف است

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری دارد، با کمبودهای فراوانی در این حوزه روبرو است که باید برای رفع این مسائل تلاش جدی صورت گیرد.

احمد محمدی‌زاده بیان کرد: گردشگری به عنوان یک مزیت بسیار خوب در حوزه اقتصادی استان بوشهر محسوب می‌شود که با تقویت زیرساخت‌ها می‌توان زمینه اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری را در استان فراهم کرد.

ورود هشت میلیون گردشگر به استان بوشهر در نیمه دوم سال یکی از مهمترین مزیت‌ها در حوزه گردشگری استان بوشهر است وی زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر را ضعیف خواند و تصریح کرد: ورود هشت میلیون گردشگر به استان بوشهر در نیمه دوم سال یکی از مهمترین مزیت‌ها در حوزه گردشگری استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه عزم جدی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر داریم تاکید کرد: در دولت سیزدهم طرح‌های مهمی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری تدوین و عملیاتی شد.

وی با اشاره به برخورداری استان بوشهر از ۷۰۰ کیلومتر ساحل خاطرنشان کرد: مردم خونگرم استان بوشهر با داشتن سواحل زیبا و آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور هستند.

محمدی‌زاده از توسعه مراکز اقامتی و مجتمع‌های بزرگ گردشگری در استان بوشهر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خبر داد و گفت: حمایت مناسب از سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای واگذاری زمین برای ایجاد و اجرای مجتمع‌های گردشگری در نقاط مختلف استان آماده هستیم و تسهیلات مناسب نیز به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود تا شاهد توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

کمبود اقامتگاه در قطب گردشگری زمستان/ زیرساخت‌های بوشهر تقویت شود

تقویت زیرساخت‌های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان بوشهر پتانسیل‌های بسیار خوبی برای گردشگری و حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور را دارد.

اسماعیل سجادی‌منش اضافه کرد: به منظور توسعه مراکز اقامتی در نقاط مختلف استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و طرح‌های حمایتی خود را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داریم.

وی بیان کرد: با وجود اقداماتی که برای تقویت مراکز اقامتی و هتل‌ها در استان بوشهر صورت گرفته است ولی نیاز است که هتل‌های بیشتری در استان بوشهر ایجاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: با توسعه گردشگری می‌توان زمینه اشتغال گسترده را در نقاط مختلف استان فراهم کرد که در این زمینه اقدامات اساسی را داریم.

انتظار می‌رود که با حمایت و همراهی همه مسئولان اجرایی و همچنین بانک‌ها شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان بوشهر باشیم تا زمینه توسعه اشتغال و درآمدزایی برای مردم استان فراهم شود.

حمایت از ایجاد بوم‌گردی‌ها، توسعه هتل‌های باکیفیت و کلاس بالا، توسعه تفریحات دریایی و بازی‌های آبی، توسعه پروازها و… از راهکارهای مناسب برای رونق بیشتر گردشگری در استان بوشهر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ