نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد+ عکس

اقتصاد ایران: تیم فوتبال پرسپولیس در حالی رو در روی ذوب آهن قرار گرفت که شاگردان گاریدو نتوانستند در نخستین دیدار خود پیروز از زمین خارج شوند و با ضعف‌های نگران‌کننده دو امتیاز از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این دیدار نخستین بازی پرسپولیس تحت هدایت «خوان کارلوس گاریدو» اسپانیایی بود و بازیکنانی مانند «الکسیس گندوز»، «ایوب العملود» و یعقوب براجعه برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفتند.

پرسپولیس در این بازی یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ رقابت‌های لیگ برتر در دیدار افتتاحیه را دریافت کرد و مجید علیاری روی غفلت مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس توانست دروازه این تیم را در ثانیه ۴۴ باز کند تا ذوب آهن خیلی زود از میزبان خود پیش بیافتند.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
صحنه گل مجید علیاری به پرسپولیس
نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
صحنه گل مجید علیاری به پرسپولیس

همانطور که تصاویر صحنه گل تیم ذوب آهن مشخص است مجید علیاری در حالی که ۴ بازیکن پرسپولیس را در اطراف خود می‌بیند اما به راحتی بالاتر از بازیکنان پرسپولیس با ضربه سر به توپ ضربه وارد می‌کند و روی خروج اشتباه «الکسیس گندوز» دروازه پرسپولیس خیلی زود باز می‌شود.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
ضربه سر نادر محمدی که با واکنش گندوز همراه شد.

پس از به ثمر رسیدن گل اول ذوب آهن، این تیم در صحنه‌ای مشابه به گل، بار دیگر و این بار توسط نادر محمدی صاحب موقعیت شد اما با دخالت به موقع مدافع پرسپولیس و جایگیری مناسب گندوز، با اینکه محمدی موفق شد تا با سر به توپ ضربه وارد کند اما دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس توپ او را به خوبی مهار کرد.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
فرصت سوزی علی علیپور

در دقیقه ۹ و در جایی که دو بازیکن پرسپولیس (علی علیپور و عیسی آل کثیر) در موقعیت خوبی برای به ثمر رساندن گل تساوی قرار داشتند اما علیپور به بدترین شکل ممکن توپ را برای آل کثیر ارسال می‌کند که پارسا جعفری (دروازه‌بان ذوب آهن) زودتر از مهاجم پرسپولیس توپ را از آن خود می‌کند.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
جایگیری مناسب علیپور

در دقیقه ۲۱ سانتر خوب «ایوب العملود» با جایگیری بسیار خوب علی علیپور همراه شد و این بازیکن زودتر از رامتین سلیمان زاده (مدافع ذوب آهن) به توپ رسید و با ضربه سر دروازه ذوب آهن را هدف قرار داد که با بدشانسی توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه جعفری به بیرون رود.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
خروج به موقع گندوز مانع از گلزنی مهاجم ذوب آهن شد.

در دقیقه ۲۵ و زمانی که توپ به وحید امیری می‌رسد این بازیکن با پاسی رو به عقب قصد داشت تا «گندوز» را صاحب توپ کند اما ضربه او به توپ آرام بود و اگر گندوز زودتر از دروازه خارج نمی‌شد، مهاجم ذوب آهن در موقعیتی تک به تک با او قرار می‌گرفت در حالی که دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس به خوبی توانست اشتباه امیری را جبران کند.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
تک روی علیپور و فرصتی که از دست رفت

در نیمه دوم پرسپولیس بهتر از میهمان خود بازی را آغاز کرد و در دقیقه ۴۹ در حالی که علی علیپور و عیسی آل کثیر فرصت داشتند تا با همکاری هم گل برتری را برای سرخ‌ها به ثمر برسانند اما علیپور روی تک روی خود باعث شد تا بازیکنان ذوب آهن خود را به او برسانند و این موقعیت هم برای پرسپولیس از دست رفت در حالی که علیپور می‌توانست زمانی که به توپ رسید فوراً آن را به آل کثیر پاس می‌داد تا او در موقعیت بهتری بتواند دروازه ذوب آهن را هدف قرار دهد اما او چنین کاری نکرد.

نقاط ضعف خطرناک و دریافت گل عجیب/ این پرسپولیس مشکل دارد + عکس
فرصت سوزی علی علیپور در مصافی تک به تک با دروازه‌بان

در دقیقه ۵۸، «ایوب العملود» با چشمانی باز قلب خط دفاعی ذوب آهن را هدف قرار داد و با پاسی زمینی علی علیپور را در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان ذوب آهن قرار داد و در حالی که می‌توانست با یک ضربه بغل پا به توپ ضربه بزند اما قصد داشت تا دروازه‌بان را دربیل کند که در این امر ناکام ماند و ضربه بدی به توپ وارد کرد تا این موقعیت هم برای پرسپولیس از دست رود.

نکاتی که در این بازی باید کادرفنی پرسپولیس به آن برای دیدارهای آینده توجه کنند.

۱- عدم بازیکن تخصصی در دفاع چپ باعث شد تا حملات پرسپولیس تا پیش از ورود «اوستون ارونوف» به زمین از سمت راست زمین و جایی که بازیکنانی مانند «ایوب العملود» و فرشاد احمدزاده بودند، صورت پذیرد.

۲- تک روی‌ها و بی دقتی‌های علیپور در این بازی چندین موقعیت مسلم گلزنی را از پرسپولیس گرفت. این مهاجم که سابقه حضور در فوتبال اروپا را دارد در مواقعی که می‌توانست عیسی آل کثیر یا سایر هم تیمی‌های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما تصمیم گرفت تا در فرصت‌هایی که نصیبش می‌شود یک تنه در مقابل بازیکنان ذوب آهن قرار گیرد که تمام فرصت‌های خود را از دست داد و در گلزنی ناکام ماند.

۳- بر خلاف دو فصل گذشته که سعید صادقی در سمت راست زمین به کار گرفته می‌شد اما «گاریدو» از این بازیکن در دیدار برابر ذوب آهن در سمت چپ استفاده کرد و او به عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست تنها گل تیمش را در این بازی به ثمر برساند.

۴- وحید امیری با اینکه بازیکن توانمندی است و نشان داده تا در پست‌های مختلف می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما در بازی با ذوب آهن عملکرد خوبی را از او در دفاع چپ شاهد نبودیم و شاید اگر تیم قوی‌تری مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفت می‌توانست از این سمت حملات زیادی را روی دروازه سرخ‌ها ایجاد کند.

۵- خط هافبک پرسپولیس جایی که سروش رفیعی و مسعود ریگی برای این تیم بازی می‌کنند در نیمه دوم در دو صحنه توپ را به بازیکنان ذوب آهن تحویل دادند و نتوانستند در گردش توپ موفق ظاهر شوند که این نیازمند بررسی دقیق‌تر کادرفنی پرسپولیس دارد.

۶- یعقوب براجعه مدافع جوان پرسپولیس در مدت زمان کوتاهی که در زمین حضور داشت فعال نشان داد و می‌تواند گزینه خوبی برای جایگزینی در مواقع حساس دیدارهای آینده پرسپولیس باشد.

پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر روز پنج شنبه اول شهریور رو در روی تراکتور تبریز قرار گیرد که این بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد و با توجه به نقل و انتقالات پیش فصل که چند تن از مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس راهی تراکتور شدند این بازی از حساسیت بالاتری برخوردار است و مسلماً بازیکنان پرسپولیس کار سخت‌تری در پیش خواهند داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ