اختصاص حقوق دولتی معادن مطالبه مردم خواف است

اقتصاد ایران: خواف- نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اختصاص کامل اعتبار قانون ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در توسعه و عمران منطقه سنگان خواف را از مطالبات مهم مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر توکلی رودی در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مجتمع سنگان خواف اظهار کرد: این طرح در ۱۰ قطعه در دست اجرا و سهم هر کدام از شرکت‌های معدنی برای تخصیص اعتبار پیش بینی شده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعات هفت، هشت، ۹ و ۱۰ طرح عمرانی فوق در دست اجرا است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به تازگی اجرای ۲۲ کیلومتر از این جاده را متقبل شده است.

وی گفت: طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در هر منطقه صرف توسعه زیرساخت‌ها، عمران و رونق اقتصادی آن منطقه شود، در حالی که این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود و به منطقه باز نمی‌گردد.

توکلی رودی افزود: مهمترین مطالبه مردم هزینه این مبلغ در توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه منطقه سنگان خواف است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان خواف با وجود برخورداری از ظرفیت عظیم صنایع معدنی با مشکلات و کمبودهایی در بخش‌های بهداشت و درمان و ورزشی و زیربنایی برخوردار باشد.

وی افزود: این اعتبار از اختیار ما خارج است و مستقیم در خزانه دولت واریز می‌شود که با پیگیری مسؤولان مربوطه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به منطقه سنگان خواف باز گردد و صرف توسعه زیرساخت‌های منطقه شود.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های صنعتی و معدنی فعال در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف بازدید کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ