هوش مصنوعی موتور جست‌و‌جوی گوگل میزبان یک‌سری تغییرات می‌شود

اقتصاد ایران: گوگل قصد دارد تا با معرفی ویژگی‌های جدید و کاربردی، هوش مصنوعی موتور جست‌و‌جوی خود را بیش‌از‌پیش مورد استفاده‌ی کاربران سراسر دنیا قرار دهد.

بنابر بیانیه رسمی گوگل، این شرکت در تلاش است تا به‌زودی ویژگی‌های جدیدی مثل نمایش منبع مطالب تولید شده در قسمت AI Overviews را در اختیار عموم کاربران قرار دهد.

اگر اخیراً چیزی را در گوگل جست‌وجو کرده باشید، احتمالا مطالبی را که پیش از نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شوند دیده‌اید. این ویژگی که AI Overviews نام دارد و رسماً‌ در رویداد Google I/O امسال معرفی شد، پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی گوگل به پرسش شما است که بالاتر از نتایج سنتی جست‌وجو، نمایش داده می‌شود.

چند خط با چند علامت زیر آن‌ها
Google

گوگل هم‌زمان با گسترش ویژگی AI Overviews به شش کشور جدید از جمله بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل، نحوه‌ی نمایش ارجاعات در خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را نیز تغییر می‌دهد. گوگل با این تغییر، رویکرد خود در ارائه‌ی نتایج جستجو را به‌روز کرده است. به جای ادغام مستقیم لینک‌های وب در متن تولید شده توسط هوش مصنوعی، تصمیم گرفته تا این لینک‌ها را به صورت برجسته در سمت راست صفحه، نمایش دهد.

هما بوداراجو، مدیر ارشد محصولات در گوگل، می‌گوید: « گوگل قصد دارد با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، خلاصه‌ای کوتاه و مفید از محتواهای مرتبط با هر جستجو را در سمت راست صفحه‌ی نتایج نمایش دهد. این خلاصه‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به‌سرعت تشخیص دهند که آیا محتوای مورد نظر آن‌ها در آن لینک وجود دارد یا خیر.»

یک گوشی درحال نمایش متن ژاپنی
Google

گوگل همچنین درحال آزمایش پیوست کردن لینک‌ها به متن خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود است. کاربران می‌توانند با کلیک روی متن لینک‌شده، به وبسایت‌های مرتبط بروند. گوگل معتقد است که آزمایش‌های اولیه، نتایج مثبتی را نشان می‌دهد و منجر به افزایش ترافیک سایت‌های ناشران محتوا شده است.

از دیگر ویژگی‌هایی که گوگل قصد دارد به خلاصه‌های هوش مصنوعی در قسمت Search Lab اضافه کند، ویژگی ذخیره کردن یک خلاصه‌ی هوش مصنوعی است؛ با این ویژگی درصورتی که کاربر موضوع تکراری را جست‌وجو کند، همان خلاصه برایش به‌نمایش درخواهد آمد.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی مستقیما وارد صفحه نتایج گوگل شد
  • قابلیت AI Overviews موتور جست‌وجو گوگل را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند

علاوه‌بر این، گوگل درنظر دارد تا یک دکمه به بخش AI Overviews اضافه کند که به کاربر اجازه می‌دهد درصورت غیرقابل فهم بودن یا زیاد بودن برخی از خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، آن را ساده‌سازی کند. گوگل در آخر اعلام کرد که خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در هر کشور به زبان‌ محلی همان کشور، نمایش داده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ