بارش‌ها مهمان استان سمنان/ بالاخره هوا خنک‌تر می‌شود 

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی است که دمای هوا را هم کاهش می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌ها، گراورها و گراف‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز جمعه کم کم سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و به مرور همه نقاط را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد برای مردم استان همین مژده بس که این سامانه به مقدار قابل توجهی از گرمای شدید هوا خواهد کاست و روزهای خنک‌تری را در پیش داریم.

دمای هوا دما، وزش باد شدید و بارش باران و رعد و برق در مناطق شمالی و ارتفاعات پیش بینی است که سازمان هواشناسی در استان سمنان برای روزهای جمعه الی یکشنبه، اعلام کرده است این سامانه علیرغم اینکه در ارتفاعات به بارش منجر می‌شود اما دمای هوا را در اکثر نقاط کاهش خواهد داد.

وزش باد شدید

وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک در نواحی شرقی و جنوبی دیگر موضوعی است که کارشناسان هواشناسی استان سمنان به آن اشاره دارند همچنین باید توجه داشت که کاهش دمای هوا از امروز رقم خواهد خورد.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان که ۴۰ و ۲۸ درجه بود حالا در روز جمعه به ۳۸ و ۲۳ درجه بالای صفر کاهش یافته و برای روز شنبه حتی به ۳۶ و ۲۳ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید و دمای هوا، همین روند کاهشی را حتی ادامه هم خواهد داد.

در مقاطعی از هفته آتی به خصوص روز چهارشنبه مجدداً شاهد گرمای هوا در سمنان خواهیم بود اما باز هم در پایان هفته آتی شاهد کاهش دمای هوا هستیم کاهشی که دیگر به نظر هم نمی‌رسد به این زودی ها دوباره جای خود را به اوج گرما بدهد.

بارش در شاهرود

در شاهرود آسمان کم کم نیمه ابری می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوا به ۳۴ و ۱۹ درجه بالای صفر کاهش یافته که سردترین در مرداد ماه است روند کاهشی دمای هوا فردا با بارش باران و رعد و برق بیشتر هم خواهد شد از روز یکشنبه قدری بر میزان دمای هوا افزوده می‌شود که به واسطه آثار بعد از بارش خواهد بود. وزش باد دیگر پدیده جوی غالب و قابل ذکر در شاهرود است.

دمای هوای دامغان هم اکنون ۲۸ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا با کاهشی محسوس به ۳۷ و ۲۱ درجه بالای صفر رسیده و روند کاهشی ادامه هم خواهد داشت تا جایی که فردا بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه ۳۲ و ۱۹ درجه بالای صفر است.

گرمسار البته هنوز هم گرم است! اما به مرور قدری از این گرما کاسته خواهد شد بیشینه و کمینه دمای هوا برای این شهرستان صنعتی و غرب نشین برای امروز ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر است اما فردا این شاخص به ۳۹ و ۲۵ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت. در این شهرستان پدیده خاص هواشناسی ملاحظه نمی‌شود.

غرب خنک‌تر می‌شود

مشابه همین وضعیت در ایوانکی و به خصوص آرادان نیز دیده می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوای امروز آرادان ۴۱ و ۲۶ درجه بالای صفر اعلام شده که فردا به ۳۹ و ۲۵ درجه بالای صفر کاهش خواهد کرد این روند کاهشی دمای هوا دوشنبه هم ادامه خواهد داشت تا قدری از این گرمای طاقت فرسای شهرستان تازه تأسیس آرادان کاسته شود.

در میامی نیز آسمان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۵ و ۲۰ درجه بالای صفر اعلام شده و کم کم هوا سردتر هم می‌شود فردا در میامی شاهد بارش باران خواهیم بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ۲۹ و ۱۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

روند کاهشی دمای هوا در شهمیرزاد و مهدیشهر نیز ملاحظه خواهد شد امروز و فردا برای ارتفاعات این منطقه نیز بارش باران و رعد و برق پیش بینی شده است که در نهایت شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر برای امروز ۳۵ و ۲۰ و برای فردا ۳۲ و ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود در ادامه هفته قدری دمای هوا این شهرستان زیبای گردشگری بیشتر می‌شود اما آنچنان محسوس نخواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ