رخوت و رکود در بازار سرمایه ناشی از تصمیمات نادرست گذشته است

اقتصاد ایران: مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس با بیان این که بورس متاثر از تصمیمات نادرست و اتفاق های تلخ در سال های اخیر به حالت رخوت و رکود دچار شده است گفت: تنها با تزریق منابع نمی توان بازار سرمایه را از این حالت خارج کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قادر معصومی خانقاه گفت: بورس متاثر از تصمیمات نادرست و اتفاق های تلخ در سال های اخیر به حالت رخوت و رکود دچار شده است. نمی توان انتظار داشت تنها با تزریق منابع بتوان بازار سرمایه را از این حالت خارج کرد.

وی اظهارداشت: مهمترین و دم دست ترین سیاستی که در بورس های دیگر هم اتفاق می افتد تزریق نقدینگی و حمایت محکمی که در مقاطعی از بازار سرمایه انجام می شود تا از این حالت رخوت و رکود خارج و بعد به مرور زمان به سایر موارد پرداخته شود.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از این بابت بود که خط اعتباری 50 هزار میلیارد تومانی برای بازار سرمایه درخواست شده است.

وی افزود: خوشبختانه روز گذشته در شورایعالی بورس با اعطای این خط اعتباری به بازار سرمایه موافقت شد که مراتب آن بخشی طی شده بود و بخش دیگر هم طی خواهد شد .

معصومی در ادامه به موضوع انتشار اوراق تبعه بیمه ایی برای ناشران بورسی و فرابورسی اشاره کرد و اظهارداشت: این بحث شامل همه ناشران نمی شود بلکه 32 ناشر بورسی و 20 ناشر فرابورسی مشمول این سیاست هستند.

وی افزود: این ناشران با یک نرخ مشخصی یکسال اوراق خود را بیمه می کنند که خوشبختانه برای این موضوع هم از سوی شورایعالی بورس مجوز اعطا شده است.

معصومی بیان داشت: امید می رود با تلاش های روز افزون و تمامی این تدابیر بتوان بازار سرمایه را از این حالت خارج کرد.

وی تاکیدکرد: قیمت گذاری دستوری، نرخ ارز به خصوص ارز نیمایی و قابل پیش بینی بودن اقتصاد موضوعاتی که شرکت ها از این مولفه ها بسیار متاثر می شوند.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: متاثرشدن شرکت ها بیشتر به سمت ضرر است بنابراین شرکت های خیلی کمی هستند که از این سیاست ها سود می برند.

وی افزود: این سیاست ها در مجموع یک بازی باخت- باخت چه برای سرمایه گذار، چه برای شرکت ها و حتی برای دولت است بنابراین تنها اشخاصی که در این وسط سود می برنددلالان ، سفته بازان و رانتخواران هستند.

معصومی بیان داشت: تدوین فرمول های بلند مدت برای نرخ خوراک، نرخ انرژی، فروش محصولات، خرید مواد اولیه، عدم دخالت در بحث قیمت گذاری محصولات و غیره می تواند در راستای آرامش و بهبودی بازار سرمایه بسیار راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرمول های مزبور نباید سال به سال عوض شود، یادآورشد:سرمایه گذار آینده را می خرد بنابراین اگر چشم انداز روشنی برای آنان ترسیم شود دیگر سرمایه گذاران با طیب خاطر به امر سرمایه گذاری خواهند پرداخت و به یقین بخشی از اتفاقاتی که در بورس افتاده دیگر نخواهد افتاد یا بسیار کمرنگ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ