توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است

اقتصاد ایران: قم- مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است که از تشکل های برتر باید تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسانیا در مراسم گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است و باید برنامه ریزی کرد تا هر سال در هفته مربوط به تشکل ها و مشارکت های اجتماعی از ثمن های فعال تجلیل بعمل آید.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تسهیل حضور جوانان در قالب تشکل ها در دولت سیزدهم در اولویت بوده و امروز در کمتر از ۱۵ روز مجوزهای ثمن صادر می شود و دیگر جوانان در گیرودار مباحث اداری برای اخذ مجوزها نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار ثمن فعال در کشور داریم افزود: ۳ هزار مورد در سالهای اخیر برای دریافت مجوز اقدام کردند که به دلیل سختی در دریافت مجوز کار را رها کردند.

پارسانیا بیان کرد: مرجع صدور مجوز تشکل ها مردم نهاد معاونت مشارکت های جتماعی وزارت ورزش و جوانان است که در این معاونت دستورالعمل صدور مجوز تدوین و سامانه جدید راه اندازی شد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: برای توانمندسازی جوانان در تشکل ها برنامه داریم و نظام نامه آموزش سازمان های مردم نهاد جوانان کشور تدوین شده و امروز ۱۳۴ ساعت آموزش برای سطوح مختلف تشکل های مردم نهاد پیش بینی شده است که در این راستا نظرات متخصصین و کارشناسان اخذ و اعتبار لازم آن نیز پیش بینی شده و به دنبال تولیدات آموزشی در قالب های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال کمپ آموزشی در قم و برخی از استان‌ها راه اندازی می شود و امید است این مسیر ادامه یابد.

پارسانیا ادامه داد: موضوع شبکه سازی برای توانمندسازی جوانان از برنامه های ما بوده است که ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای تشکل های جدید در راستای اجرای ایده آنان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سال گذشته حمایت از ثمن ها ۴ برابر شده و امسال نیز تا ۳ برابر حمایت تشکل ها افزایش می یابد.

وی گفت: حوزه آموزش تشکل ها باید جدی گرفته شود و اهمیت کار تشکیلاتی و خرد جمعی را باید مد نظر داشت.

پارسانیا ادامه داد: معتقدیم در یک تشکل باید گردش مسوولیت صورت گیرد و در این زمینه نیازمند آموزش اصولی داریم و از سویی دیگر از سابقه جوانان بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه دیده شدن کار ثمن ها موضوع مهمی است و باید بستری فراهم شود تا فعالیت های تشکل ها ارزیابی و از برترین ها تجلیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ