مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی برگزار شد

اقتصاد ایران: مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی شامگاه پنجشنبه ۲۵ مرداد در میدان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بدرقه زائرین حسینی شامگاه پنجشنبه ۲۵ مهر با حضور حجت الاسلام شهاب مردادی فعال اجتماعی و فرهنگی، مدیران و مسئولان فرهنگی و اجتماعی، شهرداران و مدیران مناطق مختلف تهران و قریب به ۵۰۰ هزار شهروند در میدان آزادی برگزار شد.

حجت الاسلام شهاب مرادی فعال اجتماعی و فرهنگی به بیان توصیه‌هایی برای زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: نباید در پیاده روی عجله کرد و در هر زمان باید با استفاده از آب، شربت و مانند آن آب از دست رفته بدن را تأمین کرد تا امکان راهپیمایی برای زائر فراهم شود.

وی افزود: برخی زائران سعی دارند مسیر پیاده روی را زودتر طی کنند. زائران باید از این اقدام دوری کنند. تنها کاری که در انجام آن باید از دیگران سبقت‌گرفت، انجام کار خیر است. زائران در مسیر پیاده روی اربعین نباید تصور کنند این مسیر را می توانند با عجله طی کنند و در راه از دیگران سبقت بگیرند، بلکه باید در طول مسیر دست دیگران را که در راه ناتوان شده اند بگیرند و کمک کنند.

در آئین بدرقه زائرین حسینی حامد سلطانی به عنوان مجری و حمید شاکرنژاد به عنوان قاری حضور داشت. همچنین نریمان پناهی، سیدمجید بنی فاطمه، محمد فصولی، حسین سیب سرخی، محمدحسین پویانفر، امین قدیم و محمدرضا نوشه ور به مداحی پرداختند.

در این آئین که با حضور گسترده خانواده ها و اقشار مختلف ازجمله جوانان و نوجوانان همراه بود، موکب های خدمات رسان با ارائه اقلام مختلف فرهنگی و پذیرایی از شرکت کنندگان استقبال کردند. همچنین برپایی ایستگاه‌های نماز جماعت از دیگر برنامه آئین بدرقه زائران اربعین حسینی بود.

خلاف تبلیغات رسانه‌های بیگانه مبنی بر اینکه شلوغی چنین مراسم‌هایی به دلیل پذیرایی از مردم است در ساعت پایانی مراسم با تعطیلی غرفه ها جمعیت انبوهی رو به جایگاه به سینه زنی و همخوانی با مداحان پرداختند.

در حالی که بر اساس اعلام مسئولان برگزار کننده آئین بدرقه تا حداکثر ساعت ۲۳ اعلام شده بود، تا ۳۰ دقیقه پس از اعلام این برنامه نه تنها از جمعیت کاسته نشد بلکه بر حجم جمعیت افزوده شد.

شرکت کنندگان با مداحی مداحان به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند و با فریاد لبیک یا حسین زائران کربلا را بدرقه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ