همدان به عنوان مرکز طب سینوی در دنیا مطرح شود

اقتصاد ایران: همدان-امام جمعه همدان گفت: با توجه به اینکه بوعلی سینا در همدان است انتظار داریم طب در همدان برجسته باشد و در دنیا همدان به عنوان مرکز طب سینوی مطرح شود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع اساتید شرکت کننده در دوره طرح دانش و معرفت افزایی ضیافت اندیشه اظهار کرد: حقایق بسیاری در عالم وجود دارد، اما به لحاظ آنکه افق نگاه انسان کوتاه است، کمتر به آن توجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقش مذهب و دین ایجاد نگاه جدیدی برای بشر و فهم درست از حقایق عالم است، افزود: حقایق هستی و حقایق تکوینی تغییر نمی‌کند، مهم نسبت و فهم ما با حقایق است و دین آمده تا این نسبت را اصلاح کند.

شعبانی ادامه داد: خداوند در برابر اعتراض فرشتگان برای برتری و خلیفه بودن انسان، به مسئله معرفت و علم او اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه علم، ملاک خلیفه الله شدن و رشد انسان است، گفت: با توجه به اینکه بوعلی سینا در همدان است انتظار داریم طب در همدان برجسته باشد و در دنیا همدان به عنوان مرکز طب سینوی مطرح شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: رشته شما مطالعه در مورد انسان است، کار انبیا الهی معرفت افزایی نسبت به انسان و کار عرفان هم شناخت انسان، که هر سه موضوع واحدی دارند.

شعبانی عنوان کرد: بنابر آیات قرآن وقتی انسان از دنیا می‌رود وجود او را کامل می‌گیرند، این یعنی جسمی که می‌ماند هیچ درصدی از وجود ما نیست،

وی اضافه کرد: جسم همانند مرکبی است که بر آن سوار می‌شویم و بعد از مدتی از نفس می‌افتد، لذا باید برای بعد از پیاده شدن آن هم فکر کرد. تمام گرفتاری‌های بشر این است که حقیقت وجودی خودش را فراموش کرده است‌.

شعبانی با اشاره به اینکه حقیقتی که اگر خود را بشناسد، خدا را خواهد شناخت، افزود: حضور در این نشست‌ها باعث می‌شود ظرفیت‌ها در انسان شکوفا شود.

وی ادامه داد: موفقیت‌های امروز در عرصه پزشکی و علم طب مرهون زحمات و تلاش‌های پزشکان ماست، لازم است تا دغدغه‌ها و نیازهای جامعه پزشکی و پرستاری ما شنیده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ