لیگ برتر فوتبال| پُرستاره‌ها وارد می‌شوند!

اقتصاد ایران: پرونده اولین هفته لیگ برتر فوتبال در لیگ بیست‌‌وچهارم امروز (جمعه) با برگزاری ۵ مسابقه بسته خواهد شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، لیگ بیست‌و‌چهارم روز گذشته (پنجشنبه) با سه دیدار آغاز شد و امروز (جمعه) با پنج مسابقه در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد تا از چهره جدید تمام تیم‌های لیگ برتری رونمایی شود. جایی که سپاهان با خریدهای جوان و جدید خود برای سومین سال پیاپی لیگ را با هدایت ژوزه مورایس استارت خواهد زد و استقلال هم با خریدهای جذاب باز هم نکونام را روی نیمکت خواهد داشت. تراکتور دیگر تیمی است که همانند استقلال و سپاهان ستاره‌های زیادی را جذب کرده است.

* سپاهان - چادرملو اردکان

زردپوشان اصفهانی که مطابق چند سال اخیر یکی از پُر سر و صداترین تیم‌های نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران بودند، در اولین بازی به مصاف تیم تازه وارد چادرملو اردکان خواهند رفت. سپاهان چند روز پیش در اولین تجربه خود در فصل جاری در مرحله مقدماتی لیگ نخبگان مقابل شباب الاهلی امارات تن به شکست داد تا فرصت حضور در سطح اول آسیا را از دست بدهد و حالا باید دید لیگ برتر را چطور آغاز خواهد کرد.

یکی از نکات جالب دیدار سپاهان و چادرملو، برگزاری این مسابقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان خواهد بود. زردپوشان اصفهانی به دلیل کیفیت بد چمن نقش جهان فعلاً نمی‌توانند از این ورزشگاه استفاده کنند.

* مس رفسنجان - تراکتور

تراکتور یکی دیگر از تیم‌های پرسروصدا نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران در چند ماه گذشته بود. جذب ستاره‌های پرسپولیس و چند بازیکن خارجی حالا این تیم را در کانون توجهات قرار داده و همه پُرشورها منتظرند تا تیم کهکشانی زنوزی را با هدایت دراگان اسکوچیچ در زمین مسابقه ببینند.

اسکوچیچ که به نظر بسیاری از کارشناسان به حقش در تیم ملی ایران نرسید، این‌بار برای اعاده حیثیت به لیگ برتر بازگشته و حضور بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، شجاع خلیل‌زاده، مهدی عبدی، امیرحسین حسین‌زاده، ریکاردو آلوز و محمد نادری در این راه به او کمک خواهند کرد.

در سوی مقابل اما مس رفسنجان پس از تجربه موفق هفته‌های پایانی فصل گذشته با نویدکیا،‌ فصل بیست‌و‌چهارم را نیز با این مربی آغاز کرده و باید دید محرم بار دیگر می‌تواند از مس رفسنجان یک تیم قدرتمند بسازد یا در بازی اول اسیر ستاره‌های تراکتور خواهد شد.

* هوادار - خیبر خرم‌آباد

هوادار که در بدترین شرایط و با شکست‌های متوالی از لیگ بیست‌وسوم خارج شد، با چهره‌ای نسبتاً جدید و با سرمربیگری مهدی رحمتی به فصل بیست‌وچهارم رسیده است. خیبر هم که با قهرمانی دسته اول به لیگ برتر رسید، یارگیری نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته و با جذب سه بازیکن خارجی، برای اولین بار طعم بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران را می‌چشد.

* نساجی مازندران - فولاد خوزستان

ساکت الهامی که در هفته‌های آخر فصل گذشته نتایج خوبی با نساجی گرفت، در فصل بیست‌و‌چهارم نیز روی نیمکت تیم قائمشهری خواهد نشست. این تیم با خریدهای جدید خود وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به فصل گذشته دارد و در بازی اول باید به مصاف فولادی برود که یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود خواهد داشت.

فولادی‌ها که فصل گذشته در آخرین لحظات از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کردند، با تغییرات گسترده پا به فصل بیست‌و‌چهارم گذاشته‌اند. حضور گل‌محمدی در کنار جذب چند بازیکن این امید را نزد هواداران اهوازی زنده کرده تا فولاد امسال چهره متفاوتی از خود نشان دهد.

*شمس آذر قزوین - استقلال

نماینده شایسته قزوین در فصل گذشته لیگ برتر، یکی از عجیب‌ترین تیم‌ها در نقل‌و‌انتقالات تابستانی بود. ابتدا سعید دقیقی از این تیم جدا شد و مازیار زارع هدایت قزوینی‌ها را بر عهده گرفت اما در فاصله چند روز مانده به ‌آغاز لیگ، بار دیگر سعید دقیقی به نیمکت شمس آذری‌ها بازگشت و زارع به ملوان.

شمس‌آذر قزوین یکی از پُر تغییرترین تیم‌های لیگ برتر است. تعداد زیادی از بازیکنان موثر فصل گذشته این تیم از جمع شاگردان سعید دقیقی جدا شدند و در سوی مقابل این تیم فقط به سه، چهار خرید جدید بسنده کرده و با این شرایط باید دید آیا دقیقی بازهم می‌تواند روند فصل گذشته خود با این تیم را تکرار کند یا خیر.

استقلال اما پس از کش‌وقوس فراوان و حرف و حدیث زیاد این فصل نیز جواد نکونام را روی نیمکت خود خواهد داشت. تیمی که با خریدهای پُر تعداد و پُر سر و صدا، یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در نقل‌و‌انتقالات تابستانی بوده است. هرچند جواد نکونام در بازی اول خود ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی، بلانکو، کاکوتا و اندونگ را در اختیار ندارد اما به نظر می‌رسد آبی‌ها با اضافه شدن این بازیکنان به یکی از تیم‌های جذاب و مدعی این فصل تبدیل خواهند شد. حضور رامین رضاییان در ترکیب استقلال از نکات جالب این مسابقه است.

نتایج سه دیدار ابتدایی هفته اول به شرح زیر است:

* پرسپولیس یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
* ملوان بندر انزلی یک - گل‌گهر سیرجان صفر
* استقلال خوزستان صفر - آلومینیوم اراک صفر

به گزارش تسنیم برنامه دیدارهای امروز به شرح زیر است:

جمعه - 26 مرداد 1403
* سپاهان اصفهان - چادرملو اردکان ساعت 19:15 ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: علیرضا مرادی، هادی طوسی و میثم صفاری
ناظر: محسن ترکی

*مس رفسنجان - تراکتور تبریز ساعت 19:15 ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان
داور: محمدرضا تارخ، کمک‌ها: محمد هاشمی‌نسب، بهمن عبدالهی و مسعود حقیقی
ناظر: اسماعیل صفیری

* هوادار تهران - خیبر خرم‌آباد ساعت 19:30 ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: حسن ظهیری، میلاد قاسمی و کیوان علیمحمدی
ناظر: محمدرضا فلاح

* نساجی مازندران - فولاد خوزستان ساعت 19:30 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
داور: سعاد وفاپیشه، کمک‌ها: یعقوب سخندان، امین زاهدی و علی بای
ناظر: رسول فروغی

* شمس آذر قزوین - استقلال تهران ساعت 19:30 ورزشگاه سردار آزادگان قزوین
داور: پیام حیدری، کمک‌ها: سعید قاسمی، محمد عطایی و حسین زمانی
ناظر: رضا سخندان
داور VAR: کوپال ناظمی، کمک: احمد محمدی

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ