سفر هیئت اقتصادی آذربایجان و ازبکستان به کابل

اقتصاد ایران: هیئت اقتصادی آذربایجان و ازبکستان برای شرکت در نشست سه‌جانبه با مسئولان افغانستان و رایزنی درباره توسعه روابط اقتصادی وارد کابل شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هیئت عالی‌رتبه اقتصادی از جمهوری آذربایجان به سرپرستی معاون وزارت اقتصاد این کشور با هدف شرکت در نشست سه‌جانبه اقتصادی با مقامات ازبکستان و افغانستان وارد کابل شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، «احمدالله زاهد»، معاون این وزارتخانه از هیئت آذربایجانی در فرودگاه استقبال کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این نشست نمایندگان سه کشور در مورد گسترش روابط اقتصادی و تجاری، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک، اکتشاف معادن، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و همچنین اجرای پروژه تولید سیمان با ظرفیت یک میلیون تن در سال در شمال افغانستان گفتگو خواهند کرد.

از سوی دیگر نیز هیئت ازبکستان به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور برای حضور در این نشست سه‌جانبه وارد کابل شد.

هیئت ازبکستانی همچنین قرار است در کنفرانس ارتباط تجاری، نشست‌های دوجانبه و افتتاح نمایشگاه محصولات و تولیدات این کشور در مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان شرکت کند.

نشست سه‌جانبه افغانستان، ازبکستان و آذربایجان گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای و بهره‌برداری مشترک از پتانسیل‌های موجود به شمار می‌رود.

با توجه به موقعیت جغرافیایی افغانستان و وجود منابع غنی معدنی در این کشور، سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای منطقه می‌تواند به توسعه اقتصادی افغانستان و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ