گزارش: دولت آمریکا اسکن چهره کودکان مهاجر را جمع‌آوری خواهد کرد

اقتصاد ایران: طبق گزارش‌های منتشر شده، وزارت امنیت میهن آمریکا اسکن صورت کودکان مهاجر را جمع آوری خواهد کرد.

بنابر گزارش MIT Technology Review، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) به‌منظور بهبود الگوریتم‌های تشخیص چهره‌ی خود، درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از داده‌های چهره‌ی کودکان زیر ۱۴ سال مهاجری است که برای آموزش وارد این کشور می‌شوند.

در ایالات متحده آمریکا، اصولا برنامه‌هایی که اطلاعات بیومتریک و حتی نمونه‌های DNA را جمع‌آوری می‌کنند، برای مهاجران بین ۱۴ تا ۷۹ سال، اعمال می‌شوند. جان بوید، مدیر دفتر مدیریت هویت بیومتریک امنیت داخلی آمریکا، می‌گوید این طرح امنیت داخلی، با حذف قوانین مربوط‌به رعایت محدودیت‌های سنی برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک ممکن شده است.

از آنجایی که قرار است این اطلاعات برای اهداف تحقیقاتی و نه برای عملیات واقعی آژانس امنیت داخلی ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرند، محدودیت‌های وزارت امنیت میهن آمریکا برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک نیز برای این برنامه اعمال نمی‌شوند.

بنابر گفته‌های بوید، برنامه‌ی جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک این سازمان هنوز آغاز نشده است، اما او تأیید می‌کند که دفترش بودجه‌ی این برنامه را تأمین خواهد کرد.  او افزود که دفترش مسئله‌ی حریم خصوصی را جدی می‌گیرد و اجازه‌ی استفاده از این داده‌ها برای مصارف تجاری را نخواهد داد.

بنابر گفته‌ی بوید، داده‌های جمع‌آوری‌ شده توسط این برنامه، می‌تواند به بهبود درک فناوری‌های تشخیص‌چهره، مخصوصاً چگونگی تغییر چهره‌‌ی انسان‌ها در گذر زمان کمک کند. این برنامه در نهایت می‌تواند به مقامات دولتی در پیدا کردن کودکان گمشده، حتی پس از گذشت سال‌ها، کمک بزرگی کند.

مقالات مرتبط
  • آیا فناوری تشخیص چهره نگران کننده است؟
  • چین بزرگ‌ترین فروشنده فناوری تشخیص چهره در جهان است

بااین‌حال، نگرانی‌هایی نیز درمورد حریم‌خصوصی کودکان و توانایی آن‌ها برای ارائه‌ی رضایت آگاهانه وجود دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که کودکان نمی‌توانند به طور کامل از حقوق خود دفاع کنند و این برنامه ممکن است به نقض حریم‌خصوصی آن‌ها منجر شود. همچنین، برخی از والدین و مدافعان حقوق کودکان نگران هستند که ممکن است این داده‌ها، به طور نادرست استفاده شود یا به دست افراد نادرست بیفتد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ