شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند

اقتصاد ایران: بهشهر - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند، وظیفه شناسی را از دیگر ویژگی‌های شهیدان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در شامگاه پنجشنبه در بیست و چهارمین یادواره علما و شهدای روستای متکازین هزارجریب بهشهر، اظهار کرد: جوانان ما خیلی خوب هستند اما امتحاناتشان از امتحانات ما در جوانی با توجه به فضای مجازی گسترده، وجود موبایل و..‌.سخت‌تر است و به فرموده رهبری وضعیت دینداری ما نسبت به گذشته بیشتر شده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه جوانان باید حواسشان را جمع کنند چرا که شیطان برایشان کمین کرده است، تصریح کرد: شهیدان و عالمان برتری دارند و خداوند عالمانی همچون حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را بالا برده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: به فرموده قرآن کسانی که تیر و ترکش‌های جبهه‌ها را دیده و تحمل کردند با کسانی که در خانه ماندند مساوی نیستند و ویژگی‌های مشترکی بین عالمان و شهدا وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن به قلم و جوهر عالم قسم یاد کرده اما به خون شهید قسم نخورده است، از آن طرف شهدا چند ویژگی دارند که عالم ندارند یکی اینکه شهدا خوب و بد ندارند همه خوب هستند اما عالمان خوب و بد دارند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه قرآن کریم برخی از عالمان سو را ملامت کرده، گفت: در احادیث هم از پیامبر اکرم (ص) آمده که بدترین و شرترین آدم‌ها عالم شر است.

وی با بیان اینکه نفَس این عالم سازنده، شهید و انقلابی‌پرور بود، خاطرنشان کرد: وجود این عالم، ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید را سر سفره حق نشاند و اگر علمای خوب انقلاب نمی‌کردند، خانواده‌ها را دیندار بار نمی‌آوردند این شهدا به فیض شهادت نائل نمی‌شدند و به فرموده علی (ع) رتبه عالم بالاترین مرتبه‌هاست.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: ویژگی دیگر این است که همه علما و بزرگان آرزوی شهادت می‌کردند، علی (ع) با آن مقامش از پیغمبر اکرم (ص) می‌خواهد که برای شهادتش دعا کند، یا حضرت قاسم (ع) ۱۳ ساله در جریان عاشورا فرمودند "احلی من‌العسل" که امسال بعد از هزار و ۴۰۰ سال در ۴۰۰ نقطه این کشور همایش احلی من العسل برگزار شده است‌.

وی اعلام کرد: شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند و اما در میان علما عالم بی بصیرت داریم که سد در راه اسلام می‌شوند و شهدای ما همه وظیفه‌شناس بودند، همه ما باید وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ