نیروهای مستشاری ائتلاف آمریکا نیز عراق را ترک می‌کنند

اقتصاد ایران: وزارت خارجه عراق پنجشنبه شب طی بیانیه‌‌ای مکتوب اعلام کرد که حضور مشاوران نظامی همه کشورهای عضو ائتلاف آمریکا در خاک عراق به زودی پایان خواهد یافت، ولی اعلام پایان مأموریت این ائتلاف در عراق به دلیل تحولات اخیر به تعویق افتاده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه ای وزارت خارجه عراق پنجشنبه شب طی بیانیه ای از توافق بر سر خروج نظامیان مستشاری آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی خبر داد.

 وزارت امور خارجه عراق در این بیاینه که در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوى وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، این اظهارات را «غیر دقیق» خوانده و اعلام کرد که لازم دیده در این باره توضیحاتى ارائه دهد.

در بیانیه آمده است: هیچ نیروى نظامى آمریکایى به جز مستشاران موجود تحت عنوان ائتلاف بین المللى (به رهبری آمریکا) در عراق وجود ندارد و این افراد مستشار نیز شامل تصمیمات کمیته عالى نظامى دو کشور مى شوند.

وزارت خارجه عراق با بیان اینکه «به اعلام رسمى پایان حضور مستشاران خارجى تمام کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی بسیار نزدیک شده بودیم» اعلام کرد که اعلام پایان حضور مستشاران نظامی ائتلاف آمریکا، با توجه به تحولات اخیر این مسأله به تعویق افتاده است.

با این حال، وزارت خارجه عراق در بیانیه خود گفته است که روابط دوجانبه این کشور با آمریکا در تمامى بخش‌ها از جمله روابط امنیتی، به طور کلی از مسیر روابط با ائتلاف بین المللى جدا بوده و این روابط، قبل از آن (ائتلاف) وجود داشته و بعد از آن نیز وجود خواهد داشت.

اخیرا خبرگزاری تسنیم، طی خبر اختصاصی گزارش داد که وزیر خارجه عراق طی سفری که در آینده به آمریکا خواهد داشت، پایان مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق را از واشنگتن اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ