عملیات اجرایی ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد ملی مسکن در سهند در دست اجراست

اقتصاد ایران: تبریز-مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند بت اشاره به تعهد این شرکت برای ساخت ۴۸ هزار واحد نهضت ملی در این شهر، گفت: عملیات اجرایی ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سعیدی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وقتی ۱۰ هزار نفر در یک منطقه جمع شدند طبق قانون باید وزارت کشور شهرداری برای آنجا تخصیص دهند و همین قانون صراحتاً گفته است که وقتی شهر را تحویل شهرداری دادیم باید شرکت عمران در آنجا حضور داشته و برای تکمیل ارائه خدمات دهد.

سعیدی بیان داشت: در حال حاضر بهترین زمانی که با شهرداری تعامل را داشتیم این زمان است، به طوری که بنده هم با شهرداری فعلی و هم شهردار سابق رفاقت دارم و امکان نداشت برای خدماتی در شهر با آنها تماس بگیرم و جواب رد بگیرم.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان نیز همچون مدرسه بر عهده ما نیست ولی به علت عدم ورود دستگاه‌های متولی ما وارد عمل شدیم، گفت: در حال حاضر پیمانکاران در حال ارزیابی کیفی هستند تا هرچه سریع‌تر فاز اجرایی شروع شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهید جدید سهند افزود: در فاز اول اورژانس و درمانگاه را کار خواهیم کرد زیرا این دو مورد یکی از معضلات و دغدغه مردم است و فاز توسعه نیز در سال‌های آتی اجرایی خواهد شد.

سعیدی متذکر شد: در ساخت نهضت ملی مسکن ۴۸ هزار واحد بر عهده ما قرار گرفته ولی از آنجایی که تأمین مالی بر عهده تسهیلات بانکی و آورده خود مردم بود از این‌رو پروژه متقاضی محور شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر سهند تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرایی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهید جدید سهند یادآور شد: یکی از چالش‌های اصلی ما عدم آورده متقاضیان است و این منجر شده است هم انگیزه افرادی که به موقع پول پرداخت می‌کنند کاهش یابد و هم اینکه بانک‌ها بر اساس پیشرفت کار پول پرداخت می‌کنند که وقتی پروژه راکد می‌ماند بانک‌ها نیز تسهیلات پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره بر اینکه مساحت سهند ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار است، گفت: تمامی مساکن مهر در سهند تمام شده است و در واقع زمینی برای پروژه جدید نداریم و رو به زمین‌های الحاقی آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ۳۴۲ واحدی سروین (مسکن خبرنگاران) یک پروژه تعاونی‌سازی است که زمانی اعضای این تعاونی با چالش روبرو شدند که برای حل این مشکل ورود به موضوع کردیم و با حضور دادستانی و فرمانداری به این نتیجه رسیدیم تا کارشناس دادگستری با بررسی لازم موضوع را حل کند و در نهایت به یک نتیجه رسیدیم تا هر کسی حق پرداختی خود را پرداخت کنند ولی تعاونی با یک نامه به ما اعلام کرد که موضوع به ما ربطی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رسم تابلو و علائم راهنمایی در شهر سهند، ایجاد میدان دانشگاه برای دیده شدن دانشگاه سهند، ایجاد خیابان دانشگاه دو طرفه، ایجاد اولین پل عابر پیاده، دفن خطوط برقی، ایجاد بزرگترین مرکز خوداشتغالی در شهرهای جدید، ایجاد و تکمیل کتابخانه شهر جدید سهند و تبدیل آن به یک برند کشوری، نصب دوربین‌های کنترل سرعت، روشنایی ۵ کلیومتری اول آزادراه، آسفالت ۵ کیلومتری رویه، ایجاد اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد مجتمع تجاری باران، ایجاد کنارگذر جنوبی شهر، تکمیل پارک بهاران فاز ۴، تکمیل ساحتمان کانون پرورش فکری نوجوانان و کودکان، شروع پروژه ۸ باب مدرسه در سهند (۴ مورد در مرحله اجرایی، ۳ مورد در مرحله ارزیابی و یک مورد نیز در مرحله تحقیقات)، طرح بازچرخانی پساب شهر سهند، تکمیل عمارت هشت بهشت، بوم‌گردی هشت بهشت، تکمیل رمپ فاز ۴، ایجاد پله تفرجگاهی در فاز ۴ و اتصال آن به عمارت هشت بهشت،

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون ساخت مدرسه بر عهده ما نیست، خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم دستگاه مربوطه وارد عمل نمی‌شود احساس مسؤولیت می‌کنیم به طوری که تاکنون ۳۷ مدرسه در شهر سهند احداث شده که ۳۰ مورد از آنها توسط شرکت عمران شهر جدید سهند ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهید جدید سهند افزود: وظیفه شرکت عمران ایجاد شهر است و دستگاه‌های متولی باید خدمات ارائه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ