صربستان: پیش‌شرط بروکسل قابل قبول نیست/ روسیه را تحریم نمی‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر همکاری اقتصادی بین‌المللی بلگراد می‌گوید که صربستان هرگز علیه روسیه تحریم اعمال نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نِناد پاپوویچ، وزیر همکاری اقتصادی بین‌المللی صربستان تاکید کرد که این کشور به‌رغم فشارهای گسترده غرب، هرگز علیه روسیه تحریم اعمال نمی‌کند.

پاپوویچ گفته که بروکسل چنین درخواستی کرده و از بلگراد خواسته است که اگر خواستار پیوستن به اتحادیه اروپاست، باید از سیاست‌های این بلوک در قبال روسیه پیروی کند.

دولت صربستان پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اعلام کرد که به‌رغم حمایت از تمامیت ارضی اوکراین، علیه روسیه تحریم اعمال نمی‌کند. بلگراد و مسکو از لحاظ تاریخی روابط بسیار نزدیکی دارند.

پاپوویچ همچنین گفت که صربستان سیاست خارجی چندوجهی را دنبال می‌کند و این سیاست توسعه همکاری با اروپا، آسیا و جهان اسلام را شامل می‌شود. در عین حال، پیوستن به اتحادیه اروپا همچنان اولویت این کشور حوزه بالکان است زیرا اعضای این بلوک یا نامزدهای پیوستن به آن، در پیرامون این کشور واقع شده‌اند.

سیاستمدار صربستانی می‌گوید که با این حال، بروکسل به این کشور مشابه سایر کشورهای خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا رفتار نکرده و پیش‌شرطی که برای بلگراد تعیین کرده، اعمال تحریم علیه روسیه و قطع همکاری با این کشور است؛ درخواستی که به گفته وی «به هیچ عنوان قابل قبول نیست.»

وی تاکید کرد: مسکو هیچ جای نگرانی ندارد و صربستان هرگز روسیه را تحریم نخواهد کرد و فشارها هرچند دائمی و قوی، هرگز موضع بلگراد را تغییر نداده و نخواهد داد.

پاپوویچ همچنین تصریح کرد که «اکثری مردم صربستان مخالف هرگونه تحریم علیه روسیه هستند و این موضوع در نظرسنجی‌ها ثابت شده است. مخالفان این مساله، ۹ درصد هستند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ