دانشکده فنی حرفه‌ای دختران قوچان نیازمند ساختمانی مجزا است

اقتصاد ایران: قوچان- رییس آموزشکده فنی و حرفه‌ای قوچان گفت: دانشکده فنی حرفه‌ای دختران قوچان نیازمند ساختمانی مجزا است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود فربد عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کمک ۲۱ میلیون تومانی خیرین به حوزه پژوهشی و توسعه علمی این آموزشکده، اظهار کرد: این کمک به‌منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشکده فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است که بیشتر مربوط به کارگاه بخش الکتروتکنیک است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای قوچان بابیان اینکه طرح توسعه اشتغال دانشجویان تحت عنوان «تاد» با رایزنی‌های انجام‌شده در آموزشکده فنی شهید رجایی در حال انجام است، افزود: طی عقد قرارداد با صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی قوچان دانشجویان این آموزشکده به‌ویژه فارغ‌التحصیلان ممتاز جذب بازار کار می‌شوند.

وی روند اخذ رشته در این آموزشکده را با دیگر دانشگاه‌ها همچون صنعتی و آزاد متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های دیگر رشته موردتقاضا را مستقیم از طریق وزارتخانه پیگیری می‌کنند اما آموزشکده رشته را باید ابتدا در سطح استان مطرح و به تصویب برساند و سپس روند کشوری آن طی شود.

فربد با یادآوری این موضوع که رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی حرفه‌ای الکترونیک کاربردی از حدود ۲ سال پیش از قوچان گرفته‌شده بود، گفت: طی پیگیری‌های مجدد این رشته احیا شد و در کنار آن نیز رشته کاردانی ناپیوسته نصب و تعمیر آسانسور و پله‌برقی که بازار کار برای دانشجو دارد هم در استان و سپس تهران برای قوچان به تصویب رسیده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای قوچان با اشاره به اینکه قوچان دوازدهمین شهر کشور بوده که قرار است برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در این رشته تحصیلی دانشجو جذب کند، بیان کرد: این رشته بیشتر در استان‌های مرکزی و شهرهایی همچون تهران، تبریز و… وجود دارد و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی تنها دانشکده شرق و شمال شرق کشور است که دانشجویان را در این زمینه آموزش خواهد داد.

وی از عقد قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای قوچان برای برگزاری برخی کلاس‌های تخصصی این رشته تا تکمیل نهایی کارگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: آموزشکده فنی شهید رجایی به دنبال آن است تا به قطب این رشته تبدیل شود بنابراین برای تکمیل کارگاه‌ها نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

فربد با تأکید بر اینکه برای جذب رشته‌های مختص خانم‌ها موافقت شفاهی از استان گرفته‌شده است، گفت: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تک جنسیتی هستند و به دنبال جذب رشته‌های مخصوص بانوان همچون صنایع‌دستی، طراحی دوخت و گرافیک هستیم.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای قوچان تأکید کرد: اگر ساختمان مجزایی در شهرستان تهیه و به این مسئله اختصاص پیدا کند آموزشکده فنی و حرفه‌ای ویژه دختران در قوچان ایجاد خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ