اپراتور آمریکایی تی‌موبایل به‌دلیل رخنه اطلاعاتی ۶۰ میلیون دلار جریمه شد

اقتصاد ایران: اپراتور T-Mobile به‌دلیل سهل‌انگاری در حفاظت از داده‌ها، با جریمه‌ی ۶۰ میلیون‌دلاری مواجه شد.

شرکت مخابراتی T-Mobile به‌دلیل سهل‌انگاری در جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس و همچنین گزارش‌ندادن این نقض امنیتی، با جریمه‌ی ۶۰ میلیون دلاری مواجه شد.

جریمه‌ی سنگین T-Mobile را کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا (CFIUS) صادر کرد که اقدامی غیرمعمول به‌حساب می‌آید و همچنین، سنگین‌ترین جریمه‌ای محسوب می‌شود که این کمیته تاکنون صادر کرده است.

دلیل دخالت CFIUS در پرونده‌ی T-Mobile این است که شرکت آلمانی Deutsche Telekom اکثریت سهام اپراتور مورد اشاره را دراختیار دارد. این کمیته برای نظارت و کنترل پیامدهای امنیتی ملی ناشی از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و نهادهای خارجی در کسب‌وکارهای آمریکایی تشکیل شده است. CFIUS اختیار دارد تا جلوی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را بگیرد، شروطی را بر آن‌ها اعمال و شرکت‌های متخلف را جریمه کند.

هنگامی که T-Mobile شرکت Sprint را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد، کمیته‌ی CFIUS شروطی را برای انجام این معامله ارائه داد که یکی از آن‌ها تضمین حفاظت از داده‌ها بود. به گزارش رویترز، کمیته‌ی مورد بحث، اپراتور آمریکایی را به‌دلیل سهل‌انگاری در حفظ امنیت داده‌ها و گزارش‌ ندادن دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، به نقض شروط قرارداد متهم کرده است.

مقالات مرتبط:
  • از شبکه مخابراتی T-Mobile به‌دلیل نقض ضمانت قیمت‌های مادام‌العمر شکایت شد
  • تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای؛ استارلینک مستقیما به ۲ گوشی متصل شد

به گفته‌ی مقامات آمریکایی، دسترسی غیرمجاز به داده‌های حساس در T-Mobile در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رخ داده است. یکی از این مقامات با اشاره به اهمیت شفافیت در اقدامات اجرایی برای تشویق سایر شرکت‌ها به رعایت تعهداتشان، جریمه‌ی ۶۰ میلیون دلاری T-Mobile را نشانه‌ای از عزم جدی کمیته‌ی CFIUS برای تشدید مجازات شرکت‌های متخلف عنوان کرده است.

T-Mobile با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در فرایند ادغام T-Mobile با شرکت Sprint، مشکل فنی بزرگی پیش آمد. این مشکل باعث شد اطلاعاتی که پلیس از این شرکت می‌خواست، به‌طور کامل به آن‌ها ارائه نشود. این اپراتور می‌گوید داده‌ها هرگز از دسترس نهادهای انتظامی خارج نشده‌اند و مشکل را به‌موقع گزارش داده و آن را برطرف کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ