ایجاد ۱۳ کیلومتر مسیرگشایی جدید در کلانشهر تبریز

اقتصاد ایران: تبریز-شهردار تبریز با اشاره به لزوم زمان‎بندی برای پروژه‌های مسیرگشایی گفت: تا پایان مهرماه باید ۱۳ کیلومتر مسیرگشایی جدید توسط مناطق دهگانه تحویل شهروندان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار امروز در جریان سومین قرار خدمت از دور ششم قرارهای خدمت شهرداری تبریز با بیان اینکه دیدگاه شورای اسلامی شهر ایجاد تحرک و پویایی هر چه بیشتر در مناطق است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ میلیارد تومان عملیات عمرانی در منطقه ۶ انجام یافته بود، این در حالی است که در مدیریت شهری فعلی تنها در پروژه روگذر قراملک ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هوشیار افزود: در صورتی که پروژه جاده سنتو نهایی شود، شهرداری منطقه ۶ تبریزبرای سالهای طولانی از بحث‌های درآمدی بی نیاز می‌شود. باید علاوه بر پروژه‌های عمرانی برای برخی اقدامات همچون بدنه سازی جاده سنتو نیز روزشمار نصب شود چرا که اجرای این پروژه در توسعه، زیبایی و درآمدزایی برای منطقه مثمرثمر خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت زیباسازی ورودی شهر در حوزه منطقه ۶، گفت: در مقطعی اقداماتی انجام یافته و دپوی مصالح از این محدوده جمع آوری شد ولی این اقدامات نباید تنها محدود به آخر سال باشد بلکه همواره باید انجام یافته و پیگیری شود.

شهردار تبریز ادامه داد: ساماندهی مسیر آناخاتون همواره مورد تاکید بوده و باید از ورود مصالح به این منطقه جلوگیری شود. همچنین ایجاد میدان دام جزو اولویت‌های شهرداری در منطقه آناخاتون است.

هوشیار خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری، ساخت و ساز غیرمجاز و حصارکشی دو موضوع جدی بوده و اقداماتی انجام یافته که باید گزارش عملکرد ارائه شود. همچنین معاونت شهرسازی نیز آمار ساخت و ساز غیرمجاز را به صورت هوشمند ارائه می‌کنند.‌

وی با اشاره به ضرورت تحقق صد در صدی درآمد شهرداری تا پایان شهریور ماه گفت: در حوزه اداری و مالی و بحث درآمد، بودجه‌ای که تعریف می‌شود بر اساس توانمندی و ظرفیت مناطق است.

شهردار تبریز تصریح کرد: شهرداری منطقه ۶ در حوزه توزیع آسفالت دارای رتبه نخست بین سایر مناطق بوده که این اقدامات باید تا پایان سال تداوم یابد. همچنین ۲ سالن ورزشی با ۵۰ میلیارد تومان هزینه در این منطقه احداث می‌شود.

هوشیار با تاکید بر اهمیت رؤیت عملکرد شهرداری تبریز در سامانه ساجا، اظهار کرد: پروژه‌های قراملک و یا ایستگاه مترو در بودجه مرکز و سایر مناطق است ولی بودجه اختصاصی منطقه باید در ساجا مشخص باشد و شهروندان بدانند در حال حاضر چهل برابر بیشتر از سال ۱۴۰۰ عملیات عمرانی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به ناحیه محوری باور داشته باشیم، گفت: نواحی یکی از ابزارهای قوی برای مناطق است و شهرداران نواحی باید در تمام حوزه‌ها حضور و مدیریت داشته باشند و نتیجه را به معاونت‌ها و شهردار منطقه گزارش شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ