جاستین ترودو: به‌خاطر محیط‌ زیست همکاری می‌کنیم

اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد اولویت دولت‌ها کمک جدیدی برای توسعه سبز تایرسازان شده است؛جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز دوشنبه اعلام کرد شرکت " گودیر تایر انرابر کانادا " (GT.O) بیش‌از ۵۷۵میلیون دلار کانادا (۴۱۸.۴ میلیون دلار آمریکا) برای ارتقای کارخانه خود در ناپانی از استان انتاریو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد این پروژه برای نوسازی و گسترش کارخانه تا سال۲۰۲۷، ۲۰۰شغل جدید ایجاد خواهد کرد و هزار شغل در ناپانی را حفظ خواهد کرد.

طبق این بیانیه، دولت فدرال ۴۴.۳میلیون دلار کانادا و دولت استانی انتاریو ۲۰میلیون دلار کانادا برای حمایت از بخش‌های کلیدی این پروژه تامین مالی خواهند کرد. این سرمایه‌گذاری جدیدترین تلاش کانادا برای جذب شرکت‌های درگیر در تمامی سطوح زنجیره تامین خودروهای برقی به منظور حفظ آینده قطب صنعتی خود در انتاریو است، زیرا جهان به دنبال کاهش انتشار کربن است.

ترودو گفت: این یک رأی‌اعتماد دیگر به کارگران بخش خودروسازی کاناداست. انتظار می‌رود پروژه گودیر ظرفیت تولید آن، ازجمله تایرهای برقی و آفرود را افزایش دهد و کارخانه ناپانی را تا سال ۲۰۴۰ به انتشار صفر خالص برساند.

شرکت گودیر با نام کامل Goodyear Tire & Rubber Company یک شرکت چندملیتی آمریکایی تولیدکننده تایر است که در سال ۱۸۹۸ توسط فرانک سیبرلینگ در اکرون، اوهایو تاسیس شد. Goodyear تایرهایی برای وسایل‌نقلیه سواری، هواپیما، کامیون‌های تجاری، خودروهای نظامی و پلیس، موتورسیکلت‌ها، RVها، خودروهای مسابقه و ماشین‌آلات سنگین آفرود تولید می‌کند.

این شرکت همچنین مجوز برند گودیر را به تولیدکنندگان تایر دوچرخه می‌دهد که پس از یک وقفه در تولید بین سال‌های ۱۹۷۶ و ۲۰۱۵ به این صنعت بازگشت.

Goodyear یکی از پنج تولیدکننده برتر تایر در جهان به همراه بریجستون (ژاپن)، میشلن (فرانسه)، کانتیننتال (آلمان) و MRF (هند) محسوب می‌شود. گودیر درحال‌حاضر بیش‌از ۶۸هزار کارمند در سراسر جهان دارد و محصولات خود را در بیش‌از ۲۰۰کشور و منطقه به فروش می‌رساند. شرکت آمریکایی، طیف گسترده‌ای از تایرهای سواری، تایرهای کامیون، تایرهای کشاورزی، تایرهای صنعتی و تایرهای هواپیما را تولید می‌کند.

امروز این شرکت همچنین در زمینه تولید تایرهای بدون هوا و تایرهای Run-Flat فعالیت دارد.

گودیر در سال ۲۰۲۳، درآمدی معادل4.17میلیارد دلار و سود خالصی معادل2.1میلیارد دلار داشته است.

این شرکت آمریکایی یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه تایر است و سالانه بیش‌از یک‌میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ