مدیرعامل سابق گوگل از مضرات دورکاری برای شرکت می‌گوید

اقتصاد ایران: مدیرعامل سابق گوگل ضمن انتقاد از این شرکت، دورکاری را عامل عقب‌ماندگی گوگل نسبت‌به استارتاپ‌های هوش مصنوعی می‌داند.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، می‌گوید دلیل موفقیت استارتاپ‌ها، کار شبانه‌روزی کارمندان آن‌ها است؛ اما گوگل تعادل بین کار و زندگی و دورکاری را مهم‌تر از موفقیت می‌داند.

عده‌ای به گوگل به‌دلیل حضور دیرهنگام در حوزه‌ی هوش مصنوعی انتقاد می‌کنند. پاول بوکایت، خالق جیمیل، باور دارد که گوگل باوجود منابع گسترده‌‌اش، از جمله کارکنان با استعداد و دسترسی گسترده به داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، فرصت خود برای تبدیل شدن به یک رهبر در این حوزه را از دست داده است.

بوکایت اشاره می‌کند که گوگل پس از قرار گرفتن در زیر چتر آلفابت و انتخاب سوندار پیچای در رأس کار، از ماموریت بنیادی خود برای تبدیل شدن به شرکتی متمرکز بر هوش مصنوعی منحرف شد و در عوض تمرکز خود را به حفظ سلطه‌ در بخش موتور جست‌وجو معطوف کرد.

در ویدیویی که در صفحه‌ی یوتیوب استنفورد منتشر شده است، اشمیت به دلیل عملکرد ضعیف گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی از این شرکت انتقاد کرد. مدیرعامل اسبق غول جست‌وجو می‌گوید رویکرد دورکاری گوگل به استارتاپ‌هایی مانند OpenAI و Anthropic مزیت و برتری رقابتی می‌دهد تا موفقیت و رشد بیشتری را در این حوزه‌ی نسبتاً جدید داشته باشند.

مقالات مرتبط
  • کارمند جوان گوگل با روزی یک ساعت کار ۷٫۵ میلیارد تومان درآمد دارد!
  • این شغل دورکاری سالانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارد

اشمیت می‌گوید: «ببخشید که خیلی رُک هستم؛ اما واقعیت این است که اگر همه‌ی شما دانشگاه را ترک کنید، یک شرکت تأسیس کنید و بخواهید با سایر استارتاپ‌ها رقابت کنید، اجازه نمی‌دهید مردم از خانه کار کنند و فقط یک روز در هفته به محل کار بیایند.»

دورکاری پدیده‌ای بود که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بین اکثر شرکت‌ها شایع شد. با وجود پایان دوران همه‌گیری، اکثر سازمان‌ها دورکاری را حفظ کرده‌اند و کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری کارکنان را از مزایای آن می‌دانند. برخی از کارفرمایان سیاست‌های جدیدی دارند که پیشنهاد می‌کنند کارکنان، سه روز در هفته در دفتر و دو روز در خانه کار کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ