۲ همایش بزرگ موتورسواری و اتومبیلرانی در هفته دولت برگزار می شود

اقتصاد ایران: تبریز - رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان گفت: در هفته دولت دو همایش شامل حرکت خودرویی و موتوری به سمت محل سقوط بالگرد شهدای خدمت و دیگری مسابقات سوپر بایک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک امیرخیزی ظهر پنج شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به این موضوع که این هیأت علاقه مندان پرشوری داشته و اعضای هیأت تمام تلاش خود را در راستای ترویج ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی در سطح استان و همچنین افزایش رضایتمندی ورزشکاران به کار می‌گیرد، افزود: از ۲۷ هکتار زمینی که قرار بود به هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تحویل دهند تنها ۵ هکتار در حال تحویل می‌باشد.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان عنوان کرد: این زمین ۲۷ هکتاری که در مجاورت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز وجود دارد سال‌ها است که بدلیل داشتن معارض در دست پیگیری می‌باشد و به حمایت‌های آقای ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان و شرف شاهی معاون فنی و عمرانی اداره کل بزودی ۵ هکتار از این زمین در اختیار هیأت گذاشته خواهد شد که بدنبال ثبت حقوقی آن و احداث پیست موتورکراس و اندرو و آفرود هستیم و هزینه این احداث را نزدیک به ۵ میلیارد ریال برآورد کردیم که انتظار حمایت از اداره کل و شهرداری تبریز داریم.

امیرخیزی یادآور شد: احداث موتورسواری را تنها در تبریز دنبال نمی‌کنیم بلکه در شهرستان‌هایی مثل سراب و کلیبر نیز با هماهنگی فرمانداری بعد از جانمایی، پیست احداث خواهیم کرد تا ورزشکاران شهرستانی نیز از این امکانات بهره مند شود.

وی با اشاره به کمیته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی که در هیأت فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: در موتورسواری ریس، استریت، موتورسبک، موتورکراس و اندرو و در اتومبیلرانی درگ، دریفت، اسلالوم، تایم تریل، همگانی، حرکات نمایشی، رادیو کنترل، کلاسیک و آفرود بسته به شرایط و امکانات موجود فعالیت می‌کنند.

امیرخیزی با بیان اینکه مسابقات ورزشی را هم در بخش موتورسواری و هم در بخش اتومبیلرانی پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: تا به حال چندین دوره مسابقات تبریز کاپ را برگزار کردیم که با استقبال حداکثری ورزشکاران و تماشاگران در سطح کشوری روبرو بودیم.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اضافه کرد: همچنین همایش‌های هیأت که غالباً بصورت رژه موتوری و خودرویی در مناسبت‌های تقویمی و با هماهنگی نیروی انتظامی در سطح شهر تبریز و حتی شهرستان‌های مجاور انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه بین المللی خودرو حضوری فعال داشته و استقبال پر شور علاقه مندان به موتورهای سبک و سنگین و همچنین خودروهای اسپورت و تقویت شده گواه این موضوع می‌باشد.

امیرخیزی با اشاره به اینکه در بخش بانوان فعالیت قابل قبولی، داریم اذعان داشت: بانوان علاقه مند به موتورسواری و موتورتک چرخ و همچنین درگ اتومبیلرانی با ثبت نام در هیأت و بعد از آموزش توسط مربی مجرب می‌توانند در مسابقات این رشته‌ای ورزشی شرکت کرده و جزو قهرمانان استان باشند.

وی یادآور شد: دفتر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان روزهای زوج از ساعت ۱۸ الی ۲۰ دایر بوده و برای راهنمایی و ثبت نام به علاقه مندان خدمات می‌دهد.

امیرخیزی با اشاره به این موضوع که در بین برنامه‌های ورزشی هیأت تک چرخ با موتور و سیستم صوتی از علاقه مندان بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: تک چرخ با موتور برای تخلیه انرژی جوانانی که به این رشته علاقه بیشتری دارند در هیأت بستر سازی شده و با آموزش توسط مربی مجرب و با استفاده از تجهیزات ایمنی در حال برگزاری است و همچنین در طول سال با برگزاری گردهمایی در بخش سیستم صوتی به علاقه مندان این حوزه از ورزش خودرویی نیز فضا دهی می‌شود تا شاید از مزاحمت‌های صوتی درون شهری کاسته شود.

وی با اشاره به قابلیت و حرفه‌ای بودن موتورسواران و اتومبیلرانان هیأت، اضافه کرد: با چند ارگان مثل اورژانس، هلال احمر و محیط زیست و … تفاهم نامه امضا کردیم تا با آموزش به کارکنان راننده و موتورسوار این ارگان‌ها میزان همراهی و همکاری خودمان را بیش از پیش کرده تا بصورت رسمی این حضور را پررنگ‌تر کنیم.

امیرخیزی همچنین به کمک‌های نقدی، موتوری و خودرویی اعضای هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در وقوع زلزله، سیل و دیگر حوادث مترقبه مثل بارش برف شدید و ایجاد مشکل در عبور و مرور شهروندان در معابر و جاده‌های مواصلاتی اشاره کرد که بخشی از حضور و همراهی اعضای هیأت با شهروندان عزیز می‌باشد.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اظهار داشت: در هفته دولت ۲ همایش برگزار خواهیم کرد یکی حرکت آفرود سواران و موتور سواران اندرو و همچنین ادونچر سواران به سمت محل سقوط بالگرد شهدای خدمت و دیگری مسابقات موتور سوپر بایک می‌باشد.

امیرخیزی همچنین یادآور شد: جمعه بیست و ششم مرداد ماه مصادف با سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، رژه موتوری و خودرویی درون شهری برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان اعلام کرد: آمادگی لازم برای آموزش موتورسواری برای علاقه مندان اصحاب رسانه پس از تأیید اداره کل ورزش و جوانان استان را داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ