کلیک ۶۰۰ هزار دلاری؛ کارمند سابق ایلان ماسک به پیروزی بزرگ دست یافت

اقتصاد ایران: کمیسیون روابط کاری ایرلند، ایکس را به‌دلیل اعمال شرایط کاری مبهم و اخراج کارمندانی که شرایط این شرکت را قبول نکردند، جریمه کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) دقیقاً زمانی که در مقر توییتر مستقر شد، در ایمیلی با عنوان «یک انشعاب در جاده» به کارمندان توییتر اعلام کرد که شرکت وارد مرحله‌ی جدیدی شده و انتظار می‌رود کارمندان با ساعات کاری طولانی و فشار کاری بالا مواجه شوند.

ماسک به کارمندان ۲۴ ساعت فرصت داد تا با کلیک روی یک لینک، تعهد خود را به این شرایط جدید اعلام کنند. کسانی که این کار را نمی‌کردند از شرکت اخراج می‌شدند و سه ماه حقوق پایان کار به آن‌ها داده می‌شود.

بنابر گزارش RTE، کمیسیون روابط کاری ایرلند (WRC) تشخیص داد که گری رونی، یکی از مدیران ارشد سابق توییتر، پس از ۹ سال همکاری با این شرکت، زمانی که با اولتیماتوم ایمیل ماسک در سال ۲۰۲۲ موافقت نکرد، به‌طور ناعادلانه‌ای از کار برکنار شد. کمیسیون همچنین به ایکس دستور داد ۵۵۰ هزار یورو (معادل ۶۰۵ هزار دلار) به رونی بپردازد.

مایکل مک نامی، افسر داور سازمان WRC، الزام ماسک برای کلیک کردن بر «بله» جهت ادامه‌ی همکاری را غیرمنصفانه دانست، زیرا امتناع از انجام اینکار نمی‌تواند به‌منزله‌ی استعفا باشد. او بر این باور است که ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای تصمیم‌گیری درمورد پذیرش یا رد پیشنهادهای جدید کاری، یک اطلاعیه معقول نیست. به‌عبارت‌دیگر، او معتقد است که کارمندان به زمان بیشتری برای ارزیابی دقیق شرایط و تصمیم‌گیری آگاهانه درباره‌ی شرایط کاری خود نیاز دارند.

مقالات مرتبط
  • توییتر ۲؛ ایلان ماسک در پیامی شبانه از کارمندان خواست به «کار شدید و طولانی» متعهد شوند
  • ایلان ماسک از پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به کارمندان سابق توییتر گریخت

همچنین، مک نامی بر این نکته تأکید کرده است که هیچ کارمندی نمی‌تواند به‌دلیل امتناع از پذیرش پیشنهادهایی که شرایط آن‌ها کاملاً مشخص نیست، مقصر شناخته شود و کارمندان حق دارند بدون ترس از عواقب شغلی، درمورد پیشنهادهای مبهم یا نامشخص سؤال کنند یا درصورت عدم موافقت، آن را رد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ