۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۸ هزار نیازمند همدان پرداخت شده است

اقتصاد ایران: همدان- مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۷۸ هزار نیازمند پرداخت شده است.

حسن نعمتی ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش قرض نیکو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همایش قرض نیکو همزمان با سراسر کشور در جهت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با مشارکت خیرین و نیکوکاران در استان همدان برگزار شد.

وی افزود: صندوق امداد ولایت استان همدان از سال ۱۳۹۵ در همدان تأسیس شده و از روز نخست تا به امروز ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات صددرصد قرض‌الحسنه به ۷۸ هزار نفر از نیازمندان استان همدان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به طرح‌های صندوق امداد ولایت گفت: این صندوق طرح‌های مختلفی دارد از جمله طرح ماندگار که خیرین هر مبلغی را به صندوق امداد ولایت هبه کنند به همان میزان تسهیلات در جهت کارگشایی به نیازمند پرداخت می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: طرح بعدی طرح سپرده امور خیرین بوده هر مبلغی که خیرین سپرده‌گذاری کنند به همان میزان نیز کمیته امداد هم‌افزایی می‌کند به طور مثال اگر خیری ۱۰۰ میلیون سپرده‌گذاری کند ۱۰۰ میلیون هم کمیته هم‌افزایی می‌کند و این ۲۰۰ میلیون به خیر در جهت اعطای تسهیلات به نیازمند محل و مسجدشان در کم‌ترین زمان، فرآیند و تضامین از طریق صندوق پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به طرح مسئولیت اجتماعی کمیته امداد بیان کرد: در طرح مسئولیت اجتماعی خیر باید به مدت سال یک سال مبلغی را در صندوق سپرده‌گذاری کند و اجازه برداشت ندارد به همان میزان هم کمیته امداد هم‌افزایی می‌کند و این مبالغ به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمند پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: تسهیلات صرفاً در جهت کارگشایی نیست می‌توان به هزینه‌های درمان، تحصیل، احداث، تعمیر و خرید مسکن هم اشاره کرد.

نعمتی با اشاره به تعداد خیرین گفت: در حال حاضر تعداد ۷۰۰ خیر با صندوق امداد ولایت استان همدان مشارکت می‌کنند که نیازمند تبیین این طرح با مشارکت رسانه‌ها هستیم.

وی افزود: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که باعث ایجاد ۷ هزار شغل برای جامعه هدف مددجویان تحت پوشش و غیر تحت پوشش معرفی شده از طریق مراکز نیکوکاری و خیرین شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به توانمندسازی مددجویان کمیته امداد گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳ هزار و ۱۴۴ نفر از مددجویان استان همدان توانمندی‌شان را اعلام کردیم و جشنی هم پیرامون همین توانمندسازی برگزار شد.

نعمتی عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۳ برنامه داریم ۲ هزار و ۹۰۰ مددجوی دیگر را در چرخه توانمندسازی قرار دهیم.

۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۸ هزار نیازمند همدان پرداخت شده است

۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۸ هزار نیازمند همدان پرداخت شده است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ