روش‌های تولید ثروت در استان زنجان باید متکثر شود

اقتصاد ایران: زنجان- استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، گفت: روش‌های تولید ثروت در استان باید متکثر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: روش‌های تولید ثروت در استان را به نفع کشور متکثر کنیم که پیشرفت در عرصه صنعت، معدن، دانش‌بنیان و سایر بخش‌ها به توسعه اشتغال خواهد انجامید.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما عمدتاً تفکر نفتی حاکم و ساختارها بر این اساس شکل گرفته است، عنوان کرد: روش‌های تولید ثروت متفاوت است و حتی کشورهای نفت‌خیز در دنیا درآمد کشور را بر پایه اخذ مالیات بنا کردند.

مصرف آب استان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای تحقق تولید باید زیرساخت‌ها فراهم شود، تصریح کرد: آب در زنجان نیاز به توجه ویژه دارد و مصرف آب استان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که بخش قابل توجه آن به کشاورزی اختصاص دارد.

وی میزان مصرف آب در بخش شرب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: ۵۵ میلیون مترمکعب در صنعت استفاده می‌شود و در حوزه کشاورزی ۱۶۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و مابقی از آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب نیز از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر سدهای مراش، بلوین و مشمپا را تمام کنیم، ۵۰ درصد آب‌های سطحی را کنترل کردیم، در حالی‌که این عدد در آذربایجان شرقی بیش از ۷۰ درصد است.

وی دیپلماسی آب بین استان‌ها را پیچیده دانست و افزود: اگر پساب تصفیه شده به صنایع انتقال یابد، ۲۵ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی ذخیره می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه صادرات استان روی یک محور یعنی «روی» است، یادآور شد: اگر صادرات تک‌محصولی باشد، تغییر سیاست‌ها روی یک کالا تأثیر زیادی دارد اما با افزایش سبد و مقصد صادراتی این حوزه در امنیت بیشتری قرار می‌گیرد.

وی در مورد برنامه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: ما در استان در زیرساخت‌های حمایتی این بخش جزو استان‌های آخر بودیم و اکنون این وضعیت بهبود یافته است و در حال حاضر با ورود هوش مصنوعی می‌توان روش‌های تولید را متکثر کرد.

افشارچی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیاز به یک ثبات مدیریت دارد و اجرای برنامه‌ها نیازمند بازه ۱۰ ساله است، عنوان کرد: تلاش کردم در عملکرد خود وجهه کاری به وجهه سیاسی بچربد.

وی با بیان اینکه مقدمات جابه‌جایی پادگان فراهم شده است، یادآور شد: با بازگشایی خیابان، دوگانگی در زمین‌های ارتش ایجاد شد و موافق انتقال زمین‌های پایین محور نیستیم.

شهرک روی زنجان جابه‌جا می‌شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ساماندهی صنایع مزاحم، برنامه خروج شهرک روی را مصوب کردیم، ادامه داد: در مورد پروژه دوخطه کردن راه‌آهن نیز معضل معارض تاکستان برطرف شده است.

وی ضمن بااهمیت خواندن پیوست فرهنگی در پروژه‌ها اظهار کرد: آسیب‌های مسکن مهر شناسایی شده و تلاش کردیم در مسکن‌های ملی خدمات روبنایی مثل مسجد، پارک، مدرسه و سایر موارد فراهم شود.

افشارچی در مورد کمبود آب در بخش‌هایی از استان تصریح کرد: برای کشاورزان طارمی حق‌آبه‌های جدید گرفتیم و در طارم استخرهای معیشتی ایجاد شده است.

وی به موضوع واگذاری زمین اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده که هر قطعه زمین به دو نفر واگذار می‌شود و افرادی که پول واریز کردند می‌توانند تحویل بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ