سازمان‌ملل:تعداد شهدای کودک در کرانه باختری ۳ برابر شده است

اقتصاد ایران: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با هشدار درباره تشدید جنایات سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه کرانه باختری هم‌زمان با جنگ غزه، اعلام کرد که طی ۱۰ ماه گذشته تعداد کودکان شهید در کرانه باختری ۳ برابر شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که همزمان با جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غزه، این رژیم یک جنگ وحشیانه خاموش در کرانه باختری به راه انداخته، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کودکان شهید در کرانه باختری سه برابر شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارش خود به این منظور اعلام کرد: تعداد کودکان فلسطینی که در کرانه باختری با گلوله‌های شلیک شده توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند، نسبت به 10 ماه قبل یعنی قبل از آغاز جنگ غزه، حدود سه برابر شده است.

در این گزارش آمده است: در این بازه زمانی 577 فلسطینی در کرانه باختری به دست نیروهای اشغالگر اسرائیلی و 10 نفر هم به دست شهرک نشینان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند. 7 تن دیگر هم در کرانه باختری در این مدت شهید شده‌اند که مشخص نیست نظامیان اسرائیلی به آنها شلیک کرده‌اند، یا شهرک نشینان.

این گزارش سازمان ملل افزود: ارتش اسرائیل همچنین جسد بیش از 100 فلسطینی را در کرانه باختری مصادره کرده است.

از طرف دیگر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هم در گزارشی درباره تشدید خشونت در کرانه باختری و تهدید امنیت کودکان در این منطقه هشدار داد.

این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: تداوم تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری منجر به تخریب زیرساخت‌های حیاتی می‌شود که بر امنیت و رفاه کودکان تاثیر منفی می‌گذارد. کودکان در نوار غزه، کرانه باختری و همه جا به صلح نیاز دارند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم در گزارشی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ویژه بعد از آغاز جنگ غزه اشاره و اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی از نیروی مرگباری برای هدف قرار دادن فلسطینیان در کرانه باختری به شکل غیرقانونی استفاده می‌کنند و این فلسطینیان را بدون اینکه تهدیدی داشته باشند به شکل خودسرانه و عامدانه اعدام می‌کنند.

«ریچارد ویر» پژوهشگر ارشد بخش بحران‌ها و درگیری‌ها در سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این زمینه گزارش داد که نیروهای امنیتی اسرائیلی نه تنها فلسطینی‌ها را به شکل غیرقانونی در غزه قتل عام می‌کنند؛ بلکه بدون هیچ گونه مبنای قانونی، مردم فلسطین را در کرانه باختری به شکل عامدانه مورد هدف قرار داده و اعدام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ