پرداخت ۳۴ میلیاردتومان تسهیلات به نیازمندان خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۳۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل منابع قرض نیکو صندوق امداد ولایت به مددجویان استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین همایش ملی قرض نیکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند قرض باعث کم شدن اموال می‌شود انفاق نه تنها باعث کم شدن اموال نمی‌شود بلکه برکت اموال را به دنبال دارد.

مدیرکل امداد خراسان جنوبی گفت: طبق آیات قرآن انفاق اموال مانند دانه‌ای است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه صد دانه باشد، خداوند آن را برای هرکس که بخواهد، چند برابر می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص ارزش قرض‌الحسنه و آثار آن از منظر قرآن و روایات به این نتیجه می‌رسیم، کسی که قرض دهد مانند این است که به خدا قرض داده است.

عرب ادامه داد: این تأکیدات یعنی اغنیا به کمک و یاری مستمندان و فقرای جامعه بشتابند و گره از کار آنان باز کنند و خداوند هم در قبال این کار ثواب‌هایی مضاعف و پاداش‌هایی فراوان می‌دهد.

به گفته وی با توجه به اهمیت و تأکیدات فراوانی که نسبت به قرض‌الحسنه شده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۱۳۹۵ به استناد مجوز دریافت شده از بانک مرکزی با هدف گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و پرداخت تسهیلات به منظور یاری کردن محرومان و مستضعفان، امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن محرومان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: از محل منابع قرض نیکو که توسط نیکوکاران و خیرین در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری شده تعداد یک‌هزار و ۱۱۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان اعطا شده است.

عرب گفت: این تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان، ساخت و تعمیر مسکن، هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، پرداخت بدهی و… پرداخت شده است.

وی یادآور شد: خیرین و نیک‌اندیشان با سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت باعث ترویج و احیا فرهنگ قرض‌الحسنه، تجمیع منابع و کمک به رفع محرومیت و زدودن فقر از جامعه باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ