ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۲۳۵ هزار مترمکعب می‌رسد

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با تکمیل پروژه‌ها، میزان تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۲۳۵ هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر با محدودیت‌هایی در زمینه تأمین آب شرب روبرو است که با توجه به همجواری با خلیج فارس، شیرین‌سازی آب دریا یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب در استان است.

بخش عمده آب استان بوشهر از طریق همسایگان تأمین می‌شود و استفاده از تأسیسات آب‌شیرین‌کن طی سال‌های اخیر با جدیت به عنوان یکی از مهمترین اقدامات حوزه آب استان بوشهر در دستور کار است.

با تکمیل پروژه‌های ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مردم با کیفیت مناسب در داخل استان تولید می‌شود که نقش مهمی در تأمین پایدار آب خواهد داشت.

به همین منظور در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آخرین وضعیت احداث و بهره‌برداری از تأسیسات آب‌شیرین‌کن استان بوشهر را جویا شدیم.

تولید فعلی ۱۰۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است

ابوالحسن عالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان بوشهر به منظور تأمین آب شرب پایدار اقدامات گسترده‌ی صورت گرفته است که یکی از مهمترین برنامه‌ها شیرین‌سازی اب دریا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۱۱ واحد آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال بهره‌برداری است که مجموع حجم تولید آنها ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی بیان کرد: آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر ۱ و ۳ با حجم تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، کنگان با ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، دشتی با ۶۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و جزیره شیف با حجم هزار متر مکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری هستند.

عالی میزان تولید فاز اول آب شیرین‌کن بوشهر ۴ را ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: اخند عسلویه با ظرفیت هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: آب شیرین‌کن بوشهر ۲ با حجم تولید ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، آب‌شیرین‌کن وحدتیه و دالکی با حجم ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، آب‌شیرین‌کن سعدآباد با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، فاز اول آب‌شیرین‌کن سیراف با ظرفیت تولید ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و آب‌شیرین‌کن هلیله و بندرگاه با ظرفیت هزار متر مکعب در شبانه‌روز در حال بهره‌برداری هستند.

ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۲۳۵ هزار مترمکعب می‌رسد

۸ پروژه در حال احداث است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه هشت پروژه آب‌شیرین‌کن نیز در استان بوشهر در حال ساخت است، ظرفیت آنها را ۱۱۹ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز عنوان کرد.

میزان تولد آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۲۳۵ هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید وی افزود: پروژه‌های در حال ساخت شامل فاز دوم بوشهر ۴ با ظرفیت هفت هزار متر مکعب در شبانه‌روز، فاز دوم آب‌شیرین‌کن سیراف با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و آب‌شیرین‌کن بندر دیر با ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز است.

عالی بیان کرد: از دیگر طرح‌های در حال احداث می‌توان به آب‌شیرین‌کن عسلویه با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در شبانه‌روز، آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و بنک با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در شبانه‌روز اشاره کرد.

وی با اشاره به ساخت آب‌شیرین‌کن تنگستان با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز بیان کرد: آب‌شیرین‌کن آب‌پخش و سعدآباد نیز با ظرفیت هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب در حال ساخت است.

اخذ مجوز ۲ آب‌شیرین‌کن جدید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: مجوزهای لازم برای ساخت ۲ آب‌شیرین‌کن جدید در استان بوشهر با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز گرفته شده است که آب‌شیرین‌کن کنگان ۲ با ظرفیت تولید ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و آب‌شیرین‌کن گناوه با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با احتساب ظرفیت واحدهای در حال بهره‌برداری، تکمیل واحدهای در حال احداث و ساخت واحدهای جدیدی که مجوزهای مربوطه اخذ شده است، میزان تولد آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۲۳۵ هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ