هرج و مرج در فرودگاه‌های آلمان در پی اعتراضات آب و هوا

اقتصاد ایران: اعتراضات مجدد فعالان آب و هوا در برخی فرودگاه های آلمان منجر به اختلال و هرج و مرج در پروازهای این فرودگاه ها شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ "، فعالان اقلیم گروه موسوم "نسل آخر" بامداد پنجشنبه وارد چندین فرودگاه آلمان شدند. بر اساس اطلاعات این جنبش زیست محیطی، در برلین، کلن/بن، نورنبرگ و اشتوتگارت، چندین نفر وارد باند فرودگاه شدند و خود را به آسفالت چسباندند.

این سازمان اعلام کرد: معترضان "با نمایش بنرهایی با مضامین "نفت می کشد" و "معاهده را امضا کن" به طور مسالمت آمیز مقاومت خود را ابراز کردند.

در اثر این اعتراضات عملیات پرواز در نورنبرگ و کلن/بن در اوایل صبح امروز ( پنج شنبه) به طور موقت متوقف می شد و اکنون دوباره شروع شده است. به گفته فرودگاه، با این حال، همچنان ممکن است تاخیرهایی وجود داشته باشد. برخی معترضان به صورت غیر مجاز قبلاً به منطقه هوایی محوطه فرودگاه در کلن/بن دسترسی پیدا کرده بودند.

سخنگوی پلیس فدرال آلمان در این باره گفت: حدود ساعت 5:45 صبح گزارش شد که دو نفر در نزدیکی باند فرودگاه خود را به آسفالت چسبانده اند .

عملیات پرواز البته دوباره به سرعت در نورنبرگ آغاز شد. سخنگوی فرودگاه گفت که اولین هواپیما در ساعت 7:10 صبح برخاست. به دلیل این اقدام، عملیات پروازی حدود یک ساعت متوقف شد. یک خبرنگار در گفتگو با خبرگزاری آلمان در محل از وجود سوراخ در حصار در منطقه جنوبی باند خبر داد.

در اشتوتگارت و برلین هم حمل و نقل هوایی ظاهرا تحت تأثیر این اقدامات قرار نگرفت، اما پلیس و آتش نشانی همچنین در آنجا مشغول به کار بودند.

این فعالان آب و هوا در هفته های اخیر هم در چندین فرودگاه آلمان تظاهرات کرده اند. در پایان ماه جولای، حمل و نقل هوایی فرودگاه فرانکفورت به طور موقت متوقف شد. جنبش زیست محیطی نسل آخر از دولت فدرال آلمان می‌خواهد تا حداکثر تا سال 2030 استفاده از سوخت‌های فسیلی را حذف کند.

به گزارش رسانه ها همچنین مقر حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان در برلین نیز در ساعات اولیه صبح امروز با رنگ نارنجی آلوده شد. مرکز وضعیت پلیس در برلین اعلام کرد که گفته می شود این جنبش آب و هوا خانه ویلی برانت از سیاستمداران این حزب را در منطقه کروزبرگ با این رنگ آغشته کرده است. در ابتدا اطلاعات بیشتری ارائه نشد.

دوت فدرال آلمان چندی پیش به منظور مقابله با اعتراضات فعالان آب و هوایی در فرودگاه‌های آلمان تشدید تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار داد.

کابینه دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است که قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند تا از انجام اقدامات خطرناک در فرودگاه ها توسط فعالان به توصیف خود افراطی آب و هوا و سایر اغتشاشگران جلوگیری شود.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است: هرکسی که به اموال فرودگاه حمله کند، خود را به باند فرودگاه بچسباند و حمل و نقل هوایی را به شدت مختل کند، نه تنها جان خود را به خطر می اندازد بلکه چنین حوادثی برای بسیاری از اطرافیان نیز خطرناک است.

دادستان ها در آلمان همچنین در حال تحقیق از برخی فعالان به زعم دولت افراطی به دلیل تشکیل یک سازمان جنایی هستند. قضات در مونیخ اعلام کردند که اجازه شنود تلفن آن ها هم داده شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ