پایش بهداشتی زائران پاکستانی در پایانه‌های مرزی

اقتصاد ایران: رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، از پایش و کنترل دقیق زائران پاکستانی که از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان وارد ایران می‌شوند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعاد فر گفت: ایستگاه‌های مراقبت بهداشتی در مرزهای میرجاوه و ریمدان برای جلوگیری از ورود بیماری‌های مسری به کشور مستقر شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت ویژه ایام اربعین، زائران پاکستانی که وارد پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان می‌شوند، تحت دو نوع مراقبت بهداشتی شامل مراقبت حشره‌شناسی و انسانی قرار می‌گیرند.

میعادفر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه پشه آئدس در منطقه تله‌گذاری شده، مشاهده نشده است، افزود: در بخش مراقبت حشره‌شناسی، پایش تخم، لارو و پشه‌های بالغ در دستور کار قرار دارد و با استفاده از سطل‌های مشکی رنگ که توسط همکاران مراکز بهداشتی به عنوان تله برای جذب پشه‌های ماده استفاده می‌شوند، عملیات صید و بررسی پشه‌ها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در زائرسراهای پایانه مرزی میرجاوه، ملحفه‌های سفیدی پهن می‌شود و پس از استفاده از حشره‌کش‌ها، حشرات صید شده برای بررسی بیشتر و شناسایی پشه آئدس به آزمایشگاه حشره‌شناسی منتقل می‌شوند. این فرآیند در داخل اتوبوس‌های پاکستانی نیز اجرا می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در ادامه به مراقبت‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان، هر زائری که از کشور پاکستان وارد ایران می‌شود، از نظر علائم بالینی نظیر تب، لرز، کاهش هوشیاری، راش‌های پوستی و تب خونریزی‌دهنده معاینه می‌شود و در صورت مشاهده هر یک از این علائم، تست‌های آزمایشگاهی لازم گرفته شده و در صورت مثبت بودن نتایج، آن زائر، قرنطینه و از ورود وی به ایران جلوگیری خواهد شد.

میعادفر همچنین به آموزش‌های داده شده در خصوص بیماری‌های مسری و تب دنگی به کارکنان پایانه‌های مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، امدادگران هلال احمر و مسئولان کاروان‌های زیارتی، اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی زائران انجام گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ