تیم‌های لیگ برتری متفاوت در بودجه/ جنگ میلیاردرها با زاغه‌نشین‌ها

اقتصاد ایران: مدعیان سنتی قهرمانی لیگ برتر با بودجه‌ای سنگین وارد کارزار فوتبال باشگاهی کشور شدند تا با رقیبانی مبارزه کنند که برخی از آنها بودجه ای بسیار کم را برای این فصل در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود که بار دیگر تفاوت قابل توجهی بین تیم‌های مدعی قهرمانی با رقیبان خود در نقل و انتقالات تابستانی به وجود آمده است. مدعیان سنتی قهرمانی با بودجه‌ای سنگین وارد کارزار فوتبال باشگاهی کشور شدند تا بتوانند بار دیگر ادعای قهرمانی خود را در مصاف با رقیبانی در سر بپرورانند که با کمترین بودجه چیزی جز بقا در لیگ نمی‌خواهند.

چهار تیم مدعی و تکراری

پرسپولیس، استقلال تهران، تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان جزو مدعیان سنتی قهرمانی هستند که سقف بودجه ۴۲۵ میلیارد تومانی را برای نقل و انتقالات تابستانی خرج کردند تا همچنان تنور داغ جابجایی بازیکن در مسیر تهران - تبریز - اصفهان باشد.

میلیاردهایی که برای محل سکونت بازیکنان مطرح فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جابجا می‌شود تا آنها برای کسب جام قهرمانی قدم بردارند.

جابجایی‌های غول آسا

آنچه در نقل و انتقالات تابستان سال جاری رقم خورده است مربوط به جابجایی بازیکن از بین همین چهار تیم بوده است. تراکتور با یورش ناگهانی به اردوگاه پرسپولیس توانست بازیکنان اصلی این تیم را راهی تبریز کند. علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر پس از قهرمانی با پرسپولیس تصمیم گرفتند راهی تراکتور تبریز شوند.

فرشاد احمدزاده هم از سپاهان اصفهان به پرسپولیس برگشت تا در ازای آن وحدت هنانوف نیز جمع سرخ‌ها را به قصد حضور در سپاهان اصفهان ترک کند. جابجایی‌های پر حاشیه میلیاردی که نبض بازار را در اختیار خود قرار داده است تا شاید مدعیان قهرمانی فرمول مبارزه در لیگ برتر را جذب بازیکنان رقیب دانسته تا اینگونه بخواهند مسیر جام را نیز از تهران به تبریز یا اصفهان تغییر دهند.

تیم‌های لیگ برتری متفاوت در بودجه/ جنگ میلیادرها با زاغه‌نشین‌ها

خبری از پدیده نیست

آنچه در بین جابجایی بازیکنان بین تیم‌های مدعی قهرمانی به چشم نمی‌خورد ستاره‌های نوظهور هستند. فوتبال ایران در فصل گذشته کمترین خروجی پرورش استعداد را داشت تا امثال محمد جواد حسین نژاد و سعید سحرخیزان که عملکرد مطلوبی به عنوان پدیده داشتند تصمیم به ادامه فوتبال خود در خارج از کشور گرفته و به لیگ برتر روسیه مهاجرت کرده و لژیونر شوند.

زاغه نشین‌های میانه رو

نگاه کلی به بازار نقل و انتقالات نشان می‌دهد احتمال اینکه تیمی بتواند بین مدعیان پولدار قد علم کند ضعیف است. استقلال خوزستان، شمس آذر قزوین، ملوان بندر انزلی، هوادار و… ترجیح دادند بازیکنان ارزان قیمت را با توجه به بودجه‌های تعریف شده خود در اختیار بگیرند تا نشان دهند چیزی جز حضور در میانه‌های جدول را دنبال نمی‌کنند.

تیم‌های لیگ برتری متفاوت در بودجه/ جنگ میلیادرها با زاغه‌نشین‌ها

جابجایی‌های بی پایه و اساس قبل از سوت آغاز

رقابت‌های لیگ بیست و چهارم هنوز آغاز نشده است اما جابجایی در بی تیم‌ها شروع شد! سعید دقیقی و مازیار زارع در عجیب‌ترین اتفاق ممکن با تیم‌های تحت قرارداد خود قبل از شروع رقابت‌ها قطع همکاری کردند تا زارع بار دیگر سرمربی ملوان شده و دقیقی هم رفت و برگشت عجیبی از انزلی به شمس آذر قزوین داشته باشد. رفت و آمدهایی که نشان می‌دهد همچنان عدم ثبات در تصمیم گیری های مدیریتی و همچنین دور اندیشی مربیان در لیگ برتر ایران مشهود است و موج جدید آن را در همین جابجایی اخیر می‌توان دید.

حالا باید دید رقابت چهار تیم همیشه مدعی برای کسب جام با سایر باشگاه‌های لیگ برتری چه سرانجامی در پایان بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر خواهد داشت و آنها چه نتایجی در فصل پیش رو خواهند گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ