اقدامات «صادق خان» برای افزایش تدابیر امنیتی در مساجد لندن

اقتصاد ایران: با هدف مبارزه با نژادپرستی و اسلام هراسی، شهردار لندن اقداماتی را به منظور افزایش تدابیر امنیتی در مساجد این شهر انجام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهردار لندن در پی بروز خشونت های گسترده در این کشور تدابیر امنیتی را در مساجد تقویت کرد.

این ابتکار در پاسخ به خشونت ها و بی نظمی های اخیر در سراسر این کشور به شمار می آید که بسیاری از اعضای جوامع قومی اقلیت را در تأمین امنیت خود تحت تأثیر قرار داده است.

صادق خان، شهردار لندن بر تعهد این شهر به اتحاد در مبارزه با نژادپرستی و اسلام هراسی تاکید کرد و از حمایت بیشتر از تمهیدات امنیتی در مساجد در سراسر پایتخت انگلیس خبر داد.

تدابیر ایمنی شهردار لندن شامل تأمین مالی برای ۴ جلسه آموزشی امنیتی اضافی در مساجد لندن است.

این جلسات بخشی از یک تلاش گسترده تر برای حمایت از رهبران مذهبی، تقویت انسجام جامعه و مبارزه با جنایات ناشی از نفرت پراکنی در پی حوادث نگران کننده در اوایل این ماه است.

شهردار لندن در این ارتباط گفت: لندن هفته گذشته نشان داد که پایتخت یکپارچه در برابر نژادپرستی و اسلام هراسی ایستاده است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه لندنی‌ ها نه تنها در امنیت هستند، بلکه در جوامع خود احساس امنیت می‌ کنند. جایی برای نفرت در شهر ما وجود ندارد.

حمله ملی‌گرایان تندرو انگلیس به پناهجویان با طرح اتهامات اثبات نشده، جان صدها هزار مهاجر را به خطر انداخته است. «اوباشگری راست افراطی»، تعبیری است که «کایر استارمر» نخست وزیر انگلیس آن را بر زبان آورده و حملات خشونت‌آمیز راستگرایان افراطی را به این شکل توصیف کرده است.

استارمر وعده داده که دولت او «برای محاکمه اراذل و اوباش و اجرای عدالت، هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد». اما واقعیت این است که اقدامات خشن و وحشیانه تندروهای راست افراطی علیه مهاجران و مسلمانان، وسیع‌تر از آن است که تنها شامل شهر روترهام در شمال انگلیس و هتل هالیدی این اکسپرس، محل اسکان پناهجویان باشد. بررسی شواهد قبلی نیز نشان می‌دهد که ستیز جریان راست افراطی انگلیس با مهاجران و مسلمانان، تنها نوک کوه یخ است و علاوه بر این گروه دارای جمعیت معدود و کم شمار، در داخل نهادهای حکومتی انگلستان نیز می‌توان به وضوح دید که نگرش نژادپرستی و مهاجرستیزی حضور نمایان دارد.

تندروهایی که به مهاجرین حمله کردند مدعی بودند که یک مهاجر در شهر ساوت‌پورت انگلستان در روز ۲۹ ژوئیه با چاقو به کودکان حمله کرده و سه تن از آنان را کشته و هشت نفر را مجروح کرده است.

یک روز پس از واقعه خونین ساوت‌پورت، گروه افراطی موسوم به «لیگ دفاع انگلیس» مردم را به تظاهرات علیه مسلمانان و مهاجران به خیابان‌ها فرا خواند و پس از این فراخوان، مسجد جامعه اسلامی ساوت‌پورت، مورد حمله قرار گرفت. علاوه بر این، در بیست شهر دیگر انگلستان از جمله بریستول، لیورپول، گلاسکوف هال، بلکپول، استوک-آن-ترنت و بلک برن و در ۴ نقطه مختلف در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، تندروها علیه مهاجرین به خیابان‌ها آمدند. اما پلیس انگلیس رسماً اعلام کرد که قاتل، یک مهاجر وارد شده از کانال مانش نیست و فردی است که در کاردیف، پایتخت ولز به دنیا آمده است.

حمله به مساجد، کتابخانه‌ها و محلات مسلمانان و مهاجرین، از اقداماتی است که در رسانه و در تریبون‌های سیاسی از سوی نخست وزیر و سیاستمداران محکوم شده اما برای مقابله با سران جریانات تندرو و دستگیری مسببین تحریک مردم، اقدامات مؤثری انجام نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ