گزارشگران حقوق بشر ترورهای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

اقتصاد ایران: برخی از گزارشگران ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه را محکوم کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بدنبال ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، برخی از گزارشگران ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای جمعی، این رویداد را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای 12 گزارشگر ویژه حقوق بشری رسیده است، نسبت به افزایش خشونت‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی شده و ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش حماس و نخست وزیر اسبق تشکیلات خودگران فلسطین در ایران، محکوم گردیده است.

این کارشناسان ویژه حقوق بشری، اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت‌هایی چون فواد شکر در لبنان و اسماعیل هنیه در تهران را معادل جرم کشتار فراقضایی و قتل معرفی کرده، ممنوعیت تمامی دولت‌ها از ارتکاب به جرم نقض حق حیات مردم، من جمله بواسطه عملیات‌های نظامی در خارج از مرزهای خود را یادآور شدند و آن را نقض بخش 4 از ماده دوم منشور سازمان ملل متحد عنوان کردند.

به گفته این مقامات، کشتارهای فراقضایی و غیر مشروع این چنینی، علاوه بر آسیب زدن به روندهای مرتبط با صلح، باعث تضعیف چند جانبه گرایی و صدمه زدن به ایفای نقش سازمان ملل برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر قوانین بین المللی برای بحران‌های جاری می‌گردند.

لازم به ذکر است پیشتر علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، با ارسال مکاتباتی به مقامات حقوق بشری سازمان ملل، من جمله خطاب به فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، موریس تیدبال بینزو، گزارشگر ویژه قتل‌های فراقضایی یا خودسرانه و فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اقدامات و سیاست‌های غیر انسانی رژیم صهیونیستی و به ویژه ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی فلسطین را مطرح و از آنها خواسته بود که این جنایات را محکوم و مستندسازی نمایند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ