میزبانی اروپایی‌ها همیشه ضعیف است/دوست داشتم در المپیک مدال بگیرم

اقتصاد ایران: عضو تیم ملی تپانچه کشورمان گفت: مسابقات تیراندازی در شهری خارج از پاریس بود که همین موضوع شرایط را برای ما سخت‌تر کرده بود البته همیشه میزبانی اروپایی‌ها ضعیف است.

هانیه رستمیان، عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی خود از عملکردش در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: به عنوان دومین تجربه المپیکم خوشبختانه مسابقه خوبی دادم و موفق شدم رکورد خوبی را ثبت کنم و به عنوان نفر سوم راهی المپیک شوم. قبل از المپیک تمرینات خوبی داشتم و خیلی آماده حضور در این بازی‌ها بودم اما استرس و فشار روانی مسابقات المپیک بالا بود.

وی افزود: آنچه که اهمیت داشت کنترل کردن استرس در جریان بازی‌ها بود که خوشبختانه خیلی خوب این کار را انجام دادم. با توجه به اینکه در مسابقات جهانی حضور در فینال را تجربه کرده بودم تقریبا از رسیدن به فینال المپیک مطمئن بودم، البته همین موضوع هم فشار زیادی را به من تحمیل کرده بود که انتظار را از خودم بالا برده بودم.

رستمیان در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتم در المپیک صاحب مدال شوم؛ گفت: رشته تیراندازی اصلا قابل پیش‌بینی نیست رقابت با رقبا خیلی بهم نزدیک بود. در چند مرحله در رنک ۲ و ۳ مساوی شده بودیم که همین امر نشان می‌دهد که اختلاف امتیازها چه میزان بهم نزدیک بود. رقابت در تیراندازی واقعا سخت است و به هیچ عنوان نمی‌شود آن را با سایر رشته‌ها مقایسه کرد.

عضو تیم ملی تپانچه کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: در بازی‌های پاریس ۱۰ نفر اول رنکینگ اصلا به فینال نرسیدن این نشان دهنده اهمیت و سختی رشته ماست. حضورم در فینال اتفاق خوبی بود تا جایی که در توانم بود و خودم انتظار داشتم عمل کردم. به مدال خیلی نزدیک بودم اما به هر شکل شرایط فینال همیشه متفاوت است و نتوانستم به مدال دست پیدا کنم.

میزبانی اروپایی‌ها همیشه ضعیف است/دوست داشتم در المپیک مدال بگیرم

رستمیان با اشاره به تجربه خوبی که از المپیک به دست آورده است؛ گفت: حضور در دو المپیک برایم تجربه بسیار ارزشمندی است که امیدوارم بتوانم از این تجربه در مسابقات پیش رو استفاده کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنی بزرگترین ضعف تو برای نرسیدن به مدال المپیک چه بود؟ عنوان کرد: خوشبختانه من در اکثر مسابقات جهانی که حضور داشتم موفق شدم به فینال صعود کنم در این بخش واقعا ورزشکار با تجربه‌ای هستم؛ علاوه بر این دو مدال هم در بخش فینال به دست آوردم یک مدال جهانی و یک مدال قهرمانی آسیا، دوست داشتم این مدال‌ها را در المپک هم تکرار کنم که به هر حال نشد.

دختر تیرانداز و المپیکی ایران در ادامه افزود: متاسفانه ما در ۲۵ متر و ۵۰ متر تجهیزات، مسابقات و اردوهای برون مرزی خوبی نداریم اگر برای مثال اردوی برون مرزی ما بیشتر می‌شد شاید نتایج بهتری هم به دست می‌آمد. آخرین اردوی ما دقیقا دو ماه قبل از المپیک انجام شد که حالا با تلاش فدراسیون موفق شدیم این اردو را اعزام شویم اما اگر تجهیزات ما به روز شود و اردوها افزایش یابد و در مسابقاتی غیر از مسابقات جهانی شرکت کنیم قطعا کمک خیلی خوبی برای ما می‌شود. همیشه معتقدم هر هشت ورزشکاری که در فینال المپیک حضور پیدا می‌کننند شایسته کسب مدال هستند چون این رشته اصلا رقابت قابل مقایسه با دیگر رشته ها نیست.

رستمیان در پایان در واکنش به شرایط بد میزبانی فرانسوی‌ها نیز گفت: در مجموع همه چیز خوب بود ولی چون مدام با المپیک‌های قبلی و بازی‌های آسیایی مقایسه می‌شد حرف و حدیث زیاد شد. البته ما هم اصلا در دهکده اصلی نبودیم این موضوع یکی از دلایل ناراحتی ما بود که خارج از دهکده و در شهر دیگری بودیم. میزبانی آن شهر بسیار ضعیف تر از خود پاریس بود البته که اصولا میزبانی اروپایی‌ها همیشه ضعیف است.

وی در پایان گفت: در کنار همه این موارد مطرح شده استقبال تماشاگران بسیار عجیب بود من تا به حال ندیده بودم که انقدر تماشاگر در سالن تیراندازی آنهم در مرحله مقدمانی حضور داشته باشد. این تعداد تماشاگران واقعا فشار روانی را بیشتر کرده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ