اوقاف کردستان با ۴ موکب به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این اداره‌کل با همکاری متولیان موقوفات، ۴ موکب را به منظور پذیرایی از زائرین اربعین در شهرهای سنندج، بیجار و مریوان راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهار موکب اوقاف کردستان برای پذیرایی از زائران در شهرهای استان دایر شده است.

وی افزود: این موکب‌ها از محل نیات موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سید الشهدا امام حسین (ع) دایر شده و به مدت ۲۰ روز از زائران و عزاداران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این موکب‌ها در سنندج دایر شده است، گفت: موکب امامزاده هاجر خاتون (س) در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه (میدان جهاد) فعالیت خود را از ۲۱ مرداد آغاز کرده است.

اوقاف کردستان با ۴ موکب به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند

موکب‌های بیجار ۲۴ ساعته به زائران خدمات ارائه می‌دهند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه ۲ موکب نیز در شهرستان بیجار فعالیت می‌کنند، گفت: موکب جاده خسرو آباد بیجار و موکب اداره اوقاف در شهر بیجار صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهند بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاروند بیان کرد: چهارمین موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در سامانه مرزی مرز باشماق به اطعام زائرین خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان در این ایام به صورت متوسط روزانه حدود ۱۰ هزار پرس غذای گرم و همچنین شربت و میان وعده بین زائران پخش کنند.

اوقاف کردستان با ۴ موکب به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: در استان کردستان بعد از مساجد، بیشترین نیت واقفان خیراندیش در وقف‌های خود مربوط به عزاداری و سوگواری ایام محرم و صفر است و این موکب‌ها نیز از محل همین نیات راه اندازی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ