تاکید گروه‌های فلسطینی بر وحدت همگانی مقابل اشغالگران

اقتصاد ایران: گروه‌های فلسطینی از جمله حماس با صدور بیانیه‌ای مشترک بر وحدت موضع همه فلسطینی‌ها در شروط مربوط به آتش‌بس تاکید و اعلام کردند روز بعد از جنگ در غزه، متعلق به فلسطینی‌هاست و پایان این نبرد، آزادی ملت فلسطین خواهد بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی شب گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت وحدت موضع در مذاکرات و اجرای توافقات مربوط به آتش بس، عقب نشینی نیروهای اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره این باریکه، باز شدن گذرگاه‌ها و آغاز بازسازی غزه و رسیدن به یک معامله درست برای تبادل اسرا تاکید کردند.

تاکید بر وحدت موضع فلسطینی‌ها برای مقابله با جنگ نسل‌کشی دشمن

حماس، کمیته‌های مقاومت در فلسطین، جنبش مجاهدین فلسطین و جنبش آزادگان فلسطینی در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت تعهد کامل به مواضع مذکور فلسطینی‌ها و اتحاد تلاش‌های فلسطینی جهت تحقق اهداف آنها تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: روز بعد از جنگ یک مسئله کاملاً فلسطینی بوده و تنها طرف‌های فلسطینی حق دارند که درباره آن بحث کنند. همچنین هرگونه تلاش رژیم اشغالگر، دولت آمریکا و متحدان آنها برای تحمیل طرح‌های خود، به لطف استواری ملت فلسطین و شجاعت مقاومت آن نابود شده است.

این گروه‌های فلسطینی بر ضرورت اصلاح نظام سیاسی فلسطین و سازمان آزادی بخش، به طوری که متشکل از همه مولفه‌های ملی فلسطین باشد و به تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس کمک کند، تاکید کردند.

گروه‌های مذکور فلسطینی همچنین خواستار اقدام فوری همگانی در همه میادین و عرصه‌ها و همچنین کشورهای مختلف برای توقف جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غزه و فلسطین و همچنین حمایت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تروریسم رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن شدند.

این گروه‌ها عملیات‌های قهرمانانه در کرانه باختری، قدس و داخل اراضی اشغالی را تبریک گفته و از مقاومت در این مناطق خواستند تا عملیات‌های خود را در همه اشکال تشدید کنند.

این گروه‌های فلسطینی همچنین با قدردانی از ملت فلسطین در غزه و همه مکان‌ها، به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و از مجروحان و اسرای آزاده فلسطینی در زندان‌های دشمن قدردانی کردند.

آمریکا برای ادامه جنگ علیه غزه به نتانیاهو چراغ سبز می‌دهد

از طرف دیگر «عباس زکی» از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگو با المیادین اظهار داشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر طرحی از آمریکایی‌ها دریافت کرده که به او اجازه می‌دهد در هر زمان که بخواهد به جنگ علیه نوار غزه ادامه دهد.

وی افزود: این وظیفه برادران قطری و مصری است که اطمینان حاصل کنند این مذاکرات بخشی از برنامه فریبکارانه آمریکا و غرب در منطقه نیست. ما هیچ اعتمادی به دولت آمریکا نداریم و آمریکا انگار نمی‌خواهد بفهمد که دوره پروژه صهیونیستی در منطقه در برابر اراده مقاومت به پایان رسیده است. آمریکایی‌ها باید نتانیاهو را مهار کنند و همچنین کشورهای منطقه و قدرت‌های بزرگ وظیفه دارند، راهکاری برای پایان دادن به جنگ پیدا کنند.

این مسئول جنبش فتح تصریح کرد: رژیم اشغالگر قبل از 7 اکتبر و عملیات طوفان الاقصی، برای نابودی حق فلسطینی‌ها توطئه کرده بود و امروز مسئله فلسطین در پرتو شکل‌گیری نظام جدید دنیا، تبدیل به یک مسئله جهانی شده است.

نتیجه این جنگ آزادی ملت فلسطین خواهد بود

«مروان عبدالعال» از اعضای دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در همین زمینه با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین اسیر فریبکاری‌ها و مانورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌شود، گفت: جنبش حماس تمایلی به بازنویسی اسناد توافق پیشنهادی آتش بس که قبلاً توسط میانجی‌ها ارائه شده بود، ندارد و در مذاکرات روز پنجشنبه شرکت نمی‌کند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر امروز در میان جنگی قرار دارد که موجودیت آن را تهدید می‌کند و امروز با احتمال گسترش جنگ در منطقه مواجه هستیم. استراتژی فلسطین تنها مبارزه و پایان دادن به شکاف‌هاست و ما در میان نبردی هستیم که نتیجه آن آزادی ملت فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ