رگبار و رعد و برق در ارتفاعات/ لزوم اجتناب از کوهنوردی در برخی مناطق

اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی کوهستان‌های کشور خبر داد و بر لزوم اجتناب از کوهنوردی در ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و خراسان شمالی تاکید کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان درباره پیش بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (٢٥ و ٢۶ مرداد ماه) افزود: فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات مشرف به دامنه‌های شمالی البرز همراه با ابرناکی و مه آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و خراسان شمالی به‌ویژه طی جمعه شدت بیشتری دارد و رگباری و شدید پیش‌بینی شده است بنابراین اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه ها در این مناطق توصیه می شود. کاهش دید افقی و عمودی در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال غرب با مخاطره انحراف از مسیر همراه است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و تندباد موقتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات زاگرس جنوبی، ارتفاعات شمال غرب شامل اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود بنابراین در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی لحاظ شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تردد فصلی کوهنوردان و شرایط ریزش سنگ، به‌ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب، انتخاب محل مناسب کمپینگ و اقدامات لازم جهت ایمن‌سازی مکان استقرار همچنین احتیاط در تردد در زمان صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط ریزش سنگ لحاظ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: آسمان این مناطق پنجشنبه آفتابی و گاهی افزایش سرعت وزش باد و جمعه نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ