ای کاش مسئولان ایرانی از این مرد ژاپنی یاد بگیرند!

اقتصاد ایران: شاید باورتان نشود، اما در ژاپن، نخست وزیر به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی مردم استعفا داده است! موضوعی که با واکنش متفاوت کاربران ایرانی مواجه شده است.

برترین‌ها: شاید باورتان نشود، اما در ژاپن، نخست وزیر به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی مردم استعفا داده است! موضوعی که با واکنش متفاوت کاربران ایرانی مواجه شده است.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت که ماه آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. آقای کیشیدا دلیل استعفای خود را رسوایی‌های سیاسی حزبش و افزایش هزینه‌های زندگی مردم در طوی دوره سه ساله نخست وزیری‌اش عنوان کرد.

او ابراز امیدواری کرد که با این اقدام راه برای انتخاب رقابتی جانشینش باز کند. آقای کیشیدا تاکید کرد: «سیاست بدون اعتماد عمومی کارکرد خود را از دست می‌دهد.»

نارضایتی عمومی از دولت به دلیل عدم همگامی دستمزد‌ها با افزایش هزینه‌های زندگی طی سه سال گذشته، فومیو کیشیدا را به این تصمیم رسانده است.

واکنش متفاوت برخی کاربران ایرانی در این خصوص را بخوانید:

* پیمان مولوی، اقتصاددان: نخست وزیر ژاپن گفته است استعفا خواهد داد! دلیل؟ افزایش هزینه زندگی مردم!

* کاربری به نام رضا توئیت زد: نخست وزیر ژاپن گفته به خاطر افزایش هزینه زندگی مردم میره کنار! اما در ایران با افزایش دلار نیمایی ،افزایش هزینه زندگی مردم هیچ اهمیتی برای سیاسیون و اقتصاددان‌ها ندارد چه برسه به استعفا.

* رامش هم با کنایه نوشت: فومیدو کیشیدو نخست وزیر ژاپن به دلیل نارضایتی عمومی و بحران های سیاسی و اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی استعفا کرد. پ.ن آرزو به دل موندیم یک بار یک مسئول استعفا بده!

* اکانت توئیتری «حرف حق» هم نوشت که آقایِ فومیو کیشیدا،نخست وزیر ژاپن به دلیل افزایش هزینه های زندگی از صدارت کشورش استعفا خواهد داد. خبری که برای ما ایرانی‌ها، که با امثالِ زاکانی‌ها و سایرِ تشنگانِ البته خدمت سر و کار داریم، یک طنزِ باور نکردنی محسوب میشود.

* کاملیا هم نظر داد: آقای فومیدو کیشیدو! دلار 60 هزار تومانی و گرانی گوشت و مرغ و خودرو و مسکن اینجا حتی یک مسئول را به فکر کنار رفتن هم نمی‌اندازد. دم شما گرم!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ