توصیف عباس عبدی از چهره جنجالی کابینه پزشکیان

اقتصاد ایران: روزنامه هم میهن با عباس عبدی درباره اسکندر مومنی، گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفتگو کرده است.

روزنامه هم میهن با عباس عبدی درباره اسکندر مومنی، گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفتگو کرده است.

عباس عبدی:

بنده ایشان را دقیق نمی‌شناختم در این دو روز قدری پیگیری کردم. نقطه مثبت او عدم علاقه‌اش به پذیرش این سمت بوده و در جامعه ما که اغلب دنبال پست و مقام هستند ویژگی مثبت است اما این عدم علاقه او از همان زاویه‎ای است که منتقدان او را نقد کرده‎اند، یعنی اینکه او معتقد بوده که وزیر کشور ترجیحاً غیرنظامی باشد.

با توجه به محدودیت‎هایی که وجود داشته و اینکه اگر او این سمت را نمی‎پذیرفت، گزینه‌ی بعدی را که می‌بیند در نهایت در آخرین لحظات حاضر به پذیرش شده‎است.

نکته دیگر درباره ایشان کارنامه مثبت اوست. وقتی که در سال ۱۳۸۴ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار نفر تلفات جاده‎ای داشتیم و ایشان برنامه‎ای را اجرا کرد که این تلفات را تا ۱۶ هزار نفر هم کاهش داد. یعنی نزدیک به ۵۰ درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم. این بسیار ارزشمند است؛ ضمن اینکه طی این سال‌ها تعداد خودرو و سفر در کشور بیشتر شده است؛ یعنی او عملکردی موفق داشته است. این کارنامه دو نکته دارد اول، اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند یا کارنامه ندارند. دوم اینکه به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته، موفق عمل کرده است و می‌داند که نباید از زاویه نظامی در این پست مدیریت کند. ایشان اگر یک‌سوم موفقیتی که تا الان در پست‎های مختلف داشته در وزارت کشور هم به دست آورد کلاهمان را باید به هوا بیاندازیم. مگر آن قبلی‎ها که نظامی نبودند مثلاً در سال ۹۸ چه کار کردند.

مشکل پیش‌آمده این است که او از ابتدا در لیست نبوده و اگر ایشان از ابتدا مطرح می‌شد با توجه به شناختی که من از مجموعه و شورای راهبری داشتم احتمالاً از لیست کار گروه هم بالا می‎آمد. یعنی آن وجه تخصصی او بر وجه نظامی‌اش برتری پیدا می‎کرد. ایشان به دلایلی که شاید یکی از آنها آشنایی شخصی‌اش با رئیس‌جمهوری بود مطرح نشده و در ذهن نبوده است چون معمولاً ذهن‌مان به سمت افراد شناخته‌شده‌تر می‎رود و بر همین اساس الان که درباره او بیشتر می‌دانم به نظرم وزیری هماهنگ با پزشکیان خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ