ولیعهد سعودی از احتمال ترور خود خبر داد

اقتصاد ایران: نشریه پولیتیکو فاش کرد: ولیعهد عربستان در گفت‌وگوهای خصوصی با مقامات آمریکا درباره احتمال سوءقصد به جان خود مشابه با ترور «سادات» در صورت عادی سازی روابط با «اسرائیل» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد که با وجود خطراتی که جان ولیعهد عربستان سعودی را در سایه عادی سازی مناسبات با «اسرائیل» تهدید می‌کند، وی از آمادگی این کشور برای زمینه سازی برای امضای توافقی بزرگ با آمریکا و «اسرائیل» خبر داده است.

نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از یک مقام دولتی سابق در کاخ سفید و دو منبع آگاه دیگر فاش کرد که «محمد بن سلمان در گفت‌وگوهای خصوصی با مقامات آمریکایی از هراس خود در دچار شدن به سرنوشتی مشابه با سرنوشت «انور سادات» رئیس جمهور اسبق مصر در صورت عادی سازی روابط با تل آویو خبر داده است.»

به ادعای نشریه آمریکایی، ولیعهد سعودی در این گفت‌وگوها مسئولان آمریکایی را در عدم تأمین حمایت از جان انور سادات مورد مواخذه قرار داده است.

به نوشته پولیتیکو، بن سلمان در اظهارات خود از خطر ترور در صورت عادی سازی روابط با تل آویو ابراز نگرانی کرده و خواستار تشکیل کشور فلسطین به بهانه هرگونه توافق احتمالی با تل آویو شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بن سلمان در گفت‌وگوهای خصوصی گفته است که «سعودی‌ها مانند بقیه مردم خاورمیانه به قضیه فلسطین اهمیت زیادی می‌دهند و اگر به این موضوع حساس توجه نکنم، موقعیت من به عنوان خادم اماکن مقدس تضعیف خواهد شد.»

گفتنی است که در ماه‌های گذشته، منابع رسانه‌ای مختلف غربی به ارائه جزئیاتی از توافق بزرگ و محرمانه که قرار است میان آمریکا و عربستان سعودی و احتمالاً رژیم صهیونیستی منعقد شود پرداخته‌اند.

ریاض به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. عربستان علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با تل آویو خواستار متعهد شدن این رژیم به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ