فعالان رسانه و ارتباطات، سواد محیط زیستی را گسترش دهند

اقتصاد ایران: قم- معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست و ضرورت حراست و پاسداری از آن، یکی از مهمترین وظایف فعالان عرصه رسانه و ارتباطات، گسترش سواد محیط زیستی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مرادی عصر چهارشنبه در کارگاه آموزشی «محیط زیست و رسانه» که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست و ضرورت حراست و پاسداری از آن، یکی از مهمترین وظایف فعالان عرصه رسانه و ارتباطات، گسترش سواد محیط زیستی در جامعه است، چرا که هرچه مردم و مسؤولان در این حوزه دانش و آگاهی داشته باشند، تخریب و آسیب به طبیعت و محیط زیست کمتر خواهد بود.

معاون سازمان محیط زیست کشور بهترین زمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی را از سنین خردسالی و پیش دبستانی دانست و بیان کرد: غفلت از این موضوع ظلمی است که جبران نخواهد شد، از این رو با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، باید نسبت به ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه بدون توجه به محیط زیست، به توسعه و پیشرفت دست نخواهیم یافت، خاطرنشان کرد: محیط زیست یک مسأله بین نسلی و امانتی در نزد ماست، اما امروزه انسان‌ها ولع عجیبی برای برداشت از منابع طبیعی دارند و سهم آیندگان را نیز از میان می‌برند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و روابط عمومی‌ها باید نسبت به مسأله محیط زیست دغدغه‌مند و مطالبه گر باشند، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، همه می‌توانیم در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی زیست محیطی وارد عرصه شده و تولید محتواهای مناسب داشته باشیم.

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری و انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مردمی سازی حفظ محیط زیست را بسیار مهم و از اولویت‌های سازمان عنوان کرد و افزود: در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، سوژه‌های متعددی برای توجه اصحاب رسانه و راه اندازی پویش‌های مؤثر در جهت تغییر رفتار همگانی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسأله محیط زیست از جهت آموزش و اطلاع رسانی باید به صورت مستمر بوده و محدود به زمان بروز بحران‌ها نباشد، تصریح کرد: قطعاً رسانه‌ها بال پرواز برای سازمان محیط زیست هستند تا به اهداف متعالی خود برای حفظ و حراست از این سرزمین و سلامت همه انسان‌ها و زیستمندان برسد، چنانچه سابقه تمدنی ما نیز اینگونه بوده و باید به آن دست پیدا کنیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور در پایان یکی از معضلات جدی را ناآگاهی برخی از مسؤولان نسبت به مسأله محیط زیست و نگاه صرفاً توسعه‌ای آنها دانست و گفت: آسیب‌های امروز محیط زیست، ناشی از عدم آموزش و فرهنگسازی در گذشته است، بنابراین همه باید برای تربیت کودکانی که نسبت به طبیعت و محیط زیست عشق ورزیده و تعهد دارند، تلاش و برنامه ریزی کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ