برپایی موکب «کتابخانه حسینی» کتابخانه های عمومی در مرز تمرچین

اقتصاد ایران: ارومیه-موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برای سومین سال متوالی، برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام اربعین حسینی و برای خدمت رسانی فرهنگی به زائرین، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر میزبان زائرین خواهد بود.

در این موکب که از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی دایر خواهد بود؛ برنامه‌های فرهنگی- ترویجی کتاب محور با محوریت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و قرآن کریم با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» ویژه تمامی گروه‌های سنی اجرا شده و در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین خواهد پرداخت.

اجرای پویش «غزه تکرار کربلا» و اهدا پرچم فلسطین به صورت نمادین با هشتگ #غزه-تکرار-کربلا به زائران؛ طرح «بیعت با شهدا»؛ پویش «اذان به وقت کربلا» و اذان‌گویی توسط زائران در موکب به وقت اذان ظهر و مغرب؛ ساخت پرچم در سه طرح «یا حسین ع»، «یا زینب (س)» و «یا مهدی عج» توسط کودکان و نوجوانان با مهر بر روی پارچه؛ انجام دست‌های اربعینی در موکب شامل ساخت دستمال اشک با عنایت به فضیلت گریستن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام و ساخت ریسه با استفاده از نام و ذکر اهل بیت علیهم السلام از مهمترین برنامه‌های این موکب است.

پویش کتابخوانی با عنوان «طواف عشق» و خوانش کتاب‌های ادبی مرتبط با واقعه کربلا، روز عاشورا و…؛ رنگ‌آمیزی با طرح‌های محرم و عزاداری کودکان؛ قصه‌گویی برای کودکان از قصه‌های واقعه کربلا؛ پرده‌خوانی و نقالی؛ جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب توسط کودکان و نوجوانان؛ انجام کار فرهنگی با محوریت مجله شبنم؛ طرح استند عکاسی و عکس یادگاری با موضوع رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و فرزندان شهدا؛ اجرای برنامه‌های محفل قرآن و عترت و محافل ادبی با مدیریت استان؛ زیارت به نیابت از شهدا و.... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ