توضیحات جدید خاندوزی در حمایت از بورس

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد در خصوص ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه گفت: بانک‌ها با موافقت بانک مرکزی و طی سلسله مراتب داخلی خودشان امکان خرید یونیت‌های صندوق تثبیت بازار را خواهند داشت.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص وعده رئیس کل بانک مرکزی در مورد حمایت از بازار سرمایه از طریق خرید یونیت‌های صندوق تثبیت گفت: بانک‌ها امکان سرمایه‌گذاری و خرید یونیت‌های تثبیتی را دارند. البته شرط آن موافقت بانک مرکزی و طی مسیر ارکان داخلی بانک‌ها است.

وی افزود: روز گذشته چند محور در شورای عالی بورس مطرح شد. در یکی از محورها و در حوزه سرمایه سرمایه‌گذاری مقرر شد تا بانک‌ها در یونیت‌های صندوق تثبیت سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب چیزی از منابع مردم از دست نمی‌رود، بلکه سرمایه‌گذاری می‌شود.

رضایت صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه

خاندوزی گفت: در سال گذشته صندوق توسعه ملی براساس یک مدل و زمانبندی مشخص در صندوق تثبیت سرمایه‌گذاری کرد. براساس گزارش سال گذشته، صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاری خود رضایت داشته است.

 مشارکت قوه قضاییه و پلیس راهور در تامین اطلاعات اعتبارسنجی 

وزیر اقتصاد در خصوص اقدامات شرکت ملی ایران گفت: پس از مدل قبلی سال 1395 که دچار اشکال بود و گزارشات آن نیز دقیق نبود، مدل جدید رتبه‌بندی اعتباری با همکاری بانک مرکزی تهیه شده است.

در این مدل به جای 18 قلم از 70 قلم اطلاعاتی استفاده شده است که در آن قوه قضاییه(گزارشات محکومیت‌های مالی) و پلیس راهنمایی و رانندگی(گزارشات جریمه) مشارکت داشتند.مدل جدید برای 4 بانک اجرا و امیدوار هستیم در اواخر شهریور برای کل بانک ها اجرایی شود. مردم نیز به زودی امکان مشاهده گزارشات خود را خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ