وعده استاندار برای تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال نرخ بیکاری استان تک‌رقمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال لرستان با بیان اینکه در این جلسه بحث‌های کارشناسی انجام پذیرفت و نظرات خوبی ارائه شد، اظهار داشت: بنا شد اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی یک‌بار دیگر در زمینه اشتغال تجدیدنظر کرده و با تمام دستگاه‌های اجرایی جلسات اختصاصی بگذارد و با همکاری مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و با همکاری یکی از معاونین سازمان برنامه‌وبودجه اطلاعات دقیق‌تری به دست آید.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در زمینه اشتغال، گفت: ما می‌توانیم ۲۵ هزار شغل را ایجاد کنیم و می‌شود تعهد یک‌رقمی کردن بیکاری را عملی کنیم و در حال حاضر یک سری از پروژه‌ها شروع شده و در حال فعالیت هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در سه ماه گذشته اطلاعاتی که در زمینه اشتغال استان ثبت شده نسبت به میانگین کشور عقب نیست، گفت: به نظر می‌رسد با تلاش مضاعف نرخ بیکاری در استان از ۹.۹ به عدد ۹ کاهش یابد و بتوانیم تا پایان سال آن عددی را که تعهد کرده‌ایم عملی کرده و نرخ بیکاری را تک‌رقمی کنیم.

شفقت در ادامه در خصوص دستور کار دوم با موضوع فرصت‌سازی گردشگری در زمینه اشتغال، گفت: در این جلسه گزارشی توسط میراث‌فرهنگی و گردشگری استان ارائه شد که خالی از اشکال نبود و مدیران استان از تقویت گردشگری استان حمایت کردند و پیشنهادهای خوبی در این زمینه ارائه شد.

وی افزود: گردشگری و میراث‌فرهنگی استان موظف شد با رویکرد بازاریابی از دفاتر گردشگری که در اختیار مردم است و دارای مجوز هستند آنها را آموزش داده تا با توانمندسازی بتوانند گردشگران را به استان دعوت و با شناسایی فرصت‌های گردشگری و تقویت زیرساخت‌ها توسط دولت سهم گردشگری استان را که امسال ۵۰۰ نفر بود به ۱۵۰۰ نفر برسانیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری در استان لرستان بسیار بالاست، گفت در چند روز آینده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و مجموعه تاریخی اطراف آن را خواهیم داشت که خود این موضوع یک فرصت سرمایه‌گذاری است که با حمایت دستگاه‌های اجرایی و همکاری آنها این اتفاق مبارک به وقوع می‌پیوندد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ